Les nostres sessions de formació al grup impulsor han estat dividides en diferents blocs:
En primer lloc hem incidit molt en definir que és treballar per projectes, aspectes teòrics, metogologia, conèixer tècniques per implementar-ho a l’aula, reflexionar sobre l’avaluació i crear i utilitzar eines i instruments per avaluar els projectes, el treball cooperatiu, etc.
En un segon pla ha estat tot el relacionat amb aspectes més reflexius, situacions personals que els docents ens trobem a l’aula, pensaments i plantejaments que ens fem sobre el model d’aprenentatge, què volem al nostre centre i com ens veiem d’aquí a cinc o deu anys…
Per últim i a partir de la tasca individual, vam definir alguns dels nous projectes globalitzadors per aquest i el curs vinent.
Per aquest motiu, un dels projectes en què ens vam centrar ha estat un projecte sobre la malària que va presentar una de les docents del departament de Ciències, adreçat a alumnat de primer d’eso i que ha estat un dels projectes millor valorats per l’alumnat un cop finalitzat el curs.
La planificació inicial va ser fàcil perquè nosaltres ja tenim una franja horària a primer d’eso a on es treballen per projectes les ciències socials i les ciències naturals, així mateix, també disposem d’una hora setmanal a on tots els docents implicats en aquests projectes es reuneixen per coordinar-se i treballar plegats els diferents temes.