METODOLOGIA

CREACIÓ DE GRUPS I ROLS

Arrel de la visita d’aquest cooperador internacional de MSF, el context de treball és un encàrrec que ens fa l’OMS. Els rols assignats als i les nostres alumnes són relacionats amb el món de la salut i la ciència (metges/es, infermers/es i biòlegs/es).

Hi ha una donació de 100.000 euros per dur a terme una campanya en un pais afectat per la malària i així millorar les condicions de la població respecte a aquesta malaltia.

Els grups base són heterogenis i formats pel professorat tenint en compte les característiques pròpies de l’alumnat, intentem contemplar la diversitat en quant a gènere, diferents ritmes d’aprenentatge i habilitats personals dels alumnes. Aquests grups són anomenats “base” perquè en alguns moments del projecte, els alumnes poden treballar també de forma individual, per parelles i en gran grup.

DEFINICIÓ DE TASQUES

Totes les activitats estan recollides en un dossier realitzar per la professora Maria Soledad Pérez, especialista del Departament de Ciències Naturals i compartides i revisades per la resta del grup per tal de fer les adaptacions necessàries a cada grup classe.

Aquest dossier és entregat a cada alumne que, en finalitzar el projecte l’haurà d’entregar a les professores referents.

Les tasques són bastant guiades ja que el projecte va adreçat a alumnes de primer que, en molts casos, mai han treballat per projectes i d’aquesta manera guiem per tal que vagin guanyant autonomia i pràctica en els treball globalitzats.

Tot i que el projecte inicial està molt guiat a partir del dossier, no ens tanquem a les propostes de l’alumnat i les diferents vivències que es van donant a partir del plantejament del repte…és per aquest motiu què, durant el projecte es viuran situacions no previstes i es derivarà cap a altres camps i aprenentatges no previstos (com la implicació de la matèria de ViP al projecte).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *