Amb el projecte hem volgut continuar amb les dinàmiques anteriors de treball cooperatiu. Així el projecte s´ha treballat en grups heterogenis de 3-4 persones. D´aquesta forma el tutor/a distribueix tot l´alumnat en 5 subgrups amb el criteri de distribuir la diversitat i quedar el més heterogeni possible.
Una vegada fets, cada subgrup comença a organitzar-se i repartir-se els rols (coordinador/responsable material/tècnic de vídeo/secretari/portaveu) i en equip llegeixen i dialoguen sobre els objectius i les tasques que es proposen (penjats la web del projecte). Així quan ja tenen clar que han de realitzar es passa a fer el SORTEIG, amb el qual a cadascun dels equips se l´assigna un tipus de residu (piles/ paper i cartró/tetrabrics/llaunes/residus electrònics/plàstics) i una part del cos del dimoni (cap/cua/cama esquerra/cama dreta/braç esquerre/braç dret). Ara ja poden començar a fer tot el treball cooperativament, la gran majoria d´activitats seran en grup pel que hauran d´arribar a acords i treballar junts.
Hem volgut treballar aquest projecte, ja que no ho havíem fet mai, amb treball d´experts (tècnica del puzzle o mosaic). Així en la recerca d´informació per assabentar-se de tota la informació del seu residu cada membre de l´equip s´especialitzava en:
Enginyer de matèries primeres i fabricació/Tècnic reciclatge(contenidors)/ Tècnic deixalleries/ Investigador matemàtic.
Una vegada treballats tots els aspectes ja podien elaborar: el panell informatiu del residu, la part del dimoni amb el seu residu i l´anunci.