RÚBRICA D’AVALUACIÓ

Vam fer una rúbrica comuna amb una entrada que concretava cada competència que treballaríem. Havia d’estar plantejada de manera que servís per tot l’alumnat.

COMPETÈNCIES A AVALUAR NOVELL AVANÇAT EXPERT
CIÈNCIES

SOCIALS

Competència 5. Explicar les interrelacions entre els elements de l’espai geogràfic, per gestionar les activitats humanes en el territori amb criteris de sostenibilitat. L’alumne pot explicar les relacions entre diversos elements de l’espai geogràfic i identificar l’impacte de les activitats humanes sobre el territori, per discriminar entre les que són sostenibles i les que no ho son. L’alumne pot explicar les relacions entre diversos elements de l’espai geogràfic i l’impacte que hi provoquen per plantejar alternatives sostenibles. L’alumne pot analitzar situacions i problemes territorials i mediambientals en què intervenen diverses variables i fer propostes amb criteris de sostenibilitat.
Competència 11. Formar-se un criteri propi sobre problemes socials rellevants per desenvolupar un pensament crític. Identificar les característiques de les principals formes d’organització social i econòmica per formar-se una opinió i construir un pensament crític Analitzar els fets i fenòmens socials a partir de la informació obtinguda de fonts diverses, tenint en compte les diferents percepcions i valors que emanen dels drets humans, i formar-se una opinió pròpia. Contrastar i valorar informacions diferents analitzant causes i conseqüències de fets i fenòmens socials i proposar solucions alternatives a problemes concrets
MATEMÀTIQUES Competència 12. Seleccionar i usar tecnologies diverses per gestionar i mostrar informació, i visualitzar i estructurar idees o processos matemàtics. Usar tecnologies diverses per recollir informació matemàtica referent a situacions properes a l’alumnat i visualitzar idees o processos matemàtics. Usar tecnologies diverses per cercar, recollir, tractar i mostrar informació matemàtica referent a contextos propers i visualitzar i estructurar idees o processos matemàtics Seleccionar tecnologies diverses amb criteris d’idoneïtat, tot valorant les seves potencialitats i limitacions. Usar-les per gestionar informació i visualitzar i estructurar idees o processos matemàtics.
ÀMBIT CIENTIFICO-TECNOLÒGIC Competència 11. Adoptar mesures amb criteris científics que evitin o minimitzin els impactes mediambientals derivats de la intervenció humana Identifica alguns dels factors que cal tenir en compte per evitar un consum desmesurat d’un recurs material o energètic.
Aplica amb criteri algunes mesures d’estalvi. 
Identifica la majoria dels factors que cal tenir en compte per evitar un consum desmesurat d’un recurs material o energètic.
Aplica amb criteri les mesures d’estalvi adequades en cada cas.
Argumenta convenientment els factors que cal tenir en compte per evitar un consum desmesurat d’un recurs material o energètic.
Aplica amb criteri les mesures d’estalvi adequades en cada cas, basant-se en les interaccions que hi generen.
ÀMBIT LINGÜÍSTIC Competència 5. Escriure textos de tipologia diversa i en diferents formats i suports amb adequació, coherència, cohesió i correcció lingüística. Utilitza un registre inadequat d’acord amb la situació comunicativa. Cal organitzar més les idees. Manquen connectors i signes de puntuació per enllaçar les idees. Usa lèxic bàsic. Les oracions són majoritàriament simples. Té més de 10 faltes d’ortografia. Utilitza el registre adequat d’acord amb la situació comunicativa i el receptor. Les idees estan ben organitzades. Utilitza connectors i signes de puntuació per enllaçar les idees. Usa un lèxic adequat. Les oracions combinen les simples i coordinades amb les subordinades, fet que precisa l’expressió de les idees. Té entre 5 i 9 faltes d’ortografia. Utilitza el registre adequat amb molta precisió d’acord amb la situació comunicativa i el receptor. Les idees estan molt ben organitzades. Utilitza connectors i signes de puntuació variats per enllaçar les idees. El lèxic està utilitzat de manera precisa i rica. Les oracions combinen les simples i coordinades amb les subordinades per matisar el contingut de manera rica. Té entre 0 i 4 faltes d’ortografia.
Competència 8. Produir textos orals de tipologia diversa amb adequació, coherència, cohesió i correcció lingüística, emprant-hi els elements prosòdics i no verbals pertinents. Organitza les idees que exposarà. Usa connectors bàsics en els enllaços. Utilitza un registre de manera acceptable. Parla amb un lèxic acceptable i mostra un ús de la morfosintaxi correcte. Manca adequar el to, la fluïdesa i la vocalització. Organitza bé les idees evidenciant les parts del treball: presentació, anàlisi, conclusions. Mostra un bon ús dels connectors en els enllaços. Adequa el registre al propòsit. Parla amb un bon nivell de lèxic i mostra un bon ús de la morfosintaxi. Parla amb un to, fluïdesa i vocalització adequats i utilitza els elements no verbals per comunicar millor.  Organitza perfectament les idees evidenciant la tesi, l’argumentació i la conclusió final. Domina plenament l’ús dels connectors en el enllaços. Empra amb precisió el registre d’acord amb el destinatari i el propòsit. Parla amb un lèxic ric i precís i amb domini ple de la morfosintaxi. Adequa el to per emfasitzar les idees principals i utilitza els elements no verbals per reforçar les idees expressades. 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *