Vam fer una rúbrica comuna amb una entrada que concretava cada competència que treballaríem. Havia d’estar plantejada de manera que servís per tot l’alumnat.
| COMPETÈNCIES A AVALUAR | NOVELL | AVANÇAT | EXPERT | |
| CIÈNCIES
SOCIALS |
Competència 5. Explicar les interrelacions entre els elements de l’espai geogràfic, per gestionar les activitats humanes en el territori amb criteris de sostenibilitat. | L’alumne pot explicar les relacions entre diversos elements de l’espai geogràfic i identificar l’impacte de les activitats humanes sobre el territori, per discriminar entre les que són sostenibles i les que no ho son. | L’alumne pot explicar les relacions entre diversos elements de l’espai geogràfic i l’impacte que hi provoquen per plantejar alternatives sostenibles. | L’alumne pot analitzar situacions i problemes territorials i mediambientals en què intervenen diverses variables i fer propostes amb criteris de sostenibilitat. |
| Competència 11. Formar-se un criteri propi sobre problemes socials rellevants per desenvolupar un pensament crític. | Identificar les característiques de les principals formes d’organització social i econòmica per formar-se una opinió i construir un pensament crític | Analitzar els fets i fenòmens socials a partir de la informació obtinguda de fonts diverses, tenint en compte les diferents percepcions i valors que emanen dels drets humans, i formar-se una opinió pròpia. | Contrastar i valorar informacions diferents analitzant causes i conseqüències de fets i fenòmens socials i proposar solucions alternatives a problemes concrets | |
| MATEMÀTIQUES | Competència 12. Seleccionar i usar tecnologies diverses per gestionar i mostrar informació, i visualitzar i estructurar idees o processos matemàtics. | Usar tecnologies diverses per recollir informació matemàtica referent a situacions properes a l’alumnat i visualitzar idees o processos matemàtics. | Usar tecnologies diverses per cercar, recollir, tractar i mostrar informació matemàtica referent a contextos propers i visualitzar i estructurar idees o processos matemàtics | Seleccionar tecnologies diverses amb criteris d’idoneïtat, tot valorant les seves potencialitats i limitacions. Usar-les per gestionar informació i visualitzar i estructurar idees o processos matemàtics. |
| ÀMBIT CIENTIFICO-TECNOLÒGIC | Competència 11. Adoptar mesures amb criteris científics que evitin o minimitzin els impactes mediambientals derivats de la intervenció humana | Identifica alguns dels factors que cal tenir en compte per evitar un consum desmesurat d’un recurs material o energètic. Aplica amb criteri algunes mesures d’estalvi. |
Identifica la majoria dels factors que cal tenir en compte per evitar un consum desmesurat d’un recurs material o energètic. Aplica amb criteri les mesures d’estalvi adequades en cada cas. |
Argumenta convenientment els factors que cal tenir en compte per evitar un consum desmesurat d’un recurs material o energètic. Aplica amb criteri les mesures d’estalvi adequades en cada cas, basant-se en les interaccions que hi generen. |
| ÀMBIT LINGÜÍSTIC | Competència 5. Escriure textos de tipologia diversa i en diferents formats i suports amb adequació, coherència, cohesió i correcció lingüística. | Utilitza un registre inadequat d’acord amb la situació comunicativa. Cal organitzar més les idees. Manquen connectors i signes de puntuació per enllaçar les idees. Usa lèxic bàsic. Les oracions són majoritàriament simples. Té més de 10 faltes d’ortografia. | Utilitza el registre adequat d’acord amb la situació comunicativa i el receptor. Les idees estan ben organitzades. Utilitza connectors i signes de puntuació per enllaçar les idees. Usa un lèxic adequat. Les oracions combinen les simples i coordinades amb les subordinades, fet que precisa l’expressió de les idees. Té entre 5 i 9 faltes d’ortografia. | Utilitza el registre adequat amb molta precisió d’acord amb la situació comunicativa i el receptor. Les idees estan molt ben organitzades. Utilitza connectors i signes de puntuació variats per enllaçar les idees. El lèxic està utilitzat de manera precisa i rica. Les oracions combinen les simples i coordinades amb les subordinades per matisar el contingut de manera rica. Té entre 0 i 4 faltes d’ortografia. |
| Competència 8. Produir textos orals de tipologia diversa amb adequació, coherència, cohesió i correcció lingüística, emprant-hi els elements prosòdics i no verbals pertinents. | Organitza les idees que exposarà. Usa connectors bàsics en els enllaços. Utilitza un registre de manera acceptable. Parla amb un lèxic acceptable i mostra un ús de la morfosintaxi correcte. Manca adequar el to, la fluïdesa i la vocalització. | Organitza bé les idees evidenciant les parts del treball: presentació, anàlisi, conclusions. Mostra un bon ús dels connectors en els enllaços. Adequa el registre al propòsit. Parla amb un bon nivell de lèxic i mostra un bon ús de la morfosintaxi. Parla amb un to, fluïdesa i vocalització adequats i utilitza els elements no verbals per comunicar millor. | Organitza perfectament les idees evidenciant la tesi, l’argumentació i la conclusió final. Domina plenament l’ús dels connectors en el enllaços. Empra amb precisió el registre d’acord amb el destinatari i el propòsit. Parla amb un lèxic ric i precís i amb domini ple de la morfosintaxi. Adequa el to per emfasitzar les idees principals i utilitza els elements no verbals per reforçar les idees expressades. |