METODOLOGIA

  • PUNT DE PARTIDA/ REPTE/ PREGUNTA INICIAL/ NECESSITAT/ PROBLEMA…

  • PROBLEMATITZACIÓ És el mar essencial per viure? Per què el mar és important/útil per viure? – Veure un documental per posar en coneixement de l’alumnat l’estat de la vida en el mar.

    – Visitar alguna organització perquè puguin escoltar en quin estat està la mar de mà dels expert.

    CREATIVITAT

    MOTIVACIÓ

    AUTONOMIA

    – Resoldre algun problema que els afecti o facin algun servei a la comunitat.

    – que els alumnes proposin i organitzin plans per reduir la contaminació del mar, començant per les seves platges.

    – Elaborar un producte final que es pugui mostrar en públic. Sortida a museus, exposicions, relacionats amb la temàtica.

    – Material audiovisual previ a la motivació del treball: documental, presentació,…

    CONNEXIÓ AMB EL MÓN REAL Sensibilització amb el mediambient. – Tenir cura de les platges quen les visiten (empatia).
    TREBALL COOPERATIU Treballar com en una redacció per obtenir un producte “diari”, “documental”.

    Cadascú té un paper que ha de treballar conjuntament amb la resta.

    – Recerca d’informació en grup.

    – Treball de camp: contaminació platges.

    – Fer murals en grups del treball que s’ha fet.

    INTERDISCIPLINARIETAT Àmbits:

    – Artístic. Com s’ha presentat.

    – Social. Migracions i usos.

    – Cientificotecnològic. Espècies en perill.

    – Lingüístic. Mar i metàfores.

    – Ciències naturals.

    – Ciències socials.

    – Matemàtiques.

    – EVP.

    – Llengües.

    – Tecnologia.

    RECERCA, INDAGACIÓ – Enquestes.

    – Visitar platges i observar el seu estat.

    – Recerca científica d’alguns éssers vius de la mar. En quin estat es troben? – Fer estudis de camp agafant mostres del medi i analitzant les dades ( p.e. analítica aigua platja, mostra de sorra, comparació metres de platja en el temps,…

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *