En acabar el projecte, vam crear “La llibreta de l’univers”, que és una mena de diari col·lectiu on cada alumne expressava què havia après i què li havia agradat més. Aquest quadern s’ha quedat a l’aula i el poden consultar sempre que vulguin.
El dia de l’exposició a les famílies, també van poder mirar aquesta llibreta juntament amb les aportacions i materials de tots els alumnes. Les famílies assistents ens van transmetre la il·lusió i satisfacció per la feina ben feta.
Els nens i les nenes han valorat molt positivament la realització d’aquest projecte. S’han esforçat, han gaudit fent-lo, s’han implicat molt i han expressat en tot moment que els agradava molt tot el treball que estàvem fent amb el projecte.
Com que qualsevol projecte parteix de les necessitats i els interessos dels nens, aquest és plenament viscut i, per tant, significatiu pels alumnes. Malgrat haver passat ja un temps des de la seva elaboració, encara en continuen parlant i recordant activitats que van desenvolupar.
A mode d’exemple, transcrivim algunes de les opinions que ens han expressat:
“M’ha agradat fer el projecte perquè treballem molt i perquè aprenem moltes coses que no sabíem i, perquè parla de tot.”
“M’agrada treballar amb projectes! M’agraden els projectes perquè són molt bonics i fem moltes coses divertides, i veiem molts vídeos. I perquè a mi m’agrada fer feines i hem treballat molt. Tota la classe hem treballat en equip.”
“M’agraden els projectes perquè faig coses molt xules i també perquè aprenc coses que no sabia.”
“M’agraden els projectes perquè pensem tots, perquè ens ajudem entre tots i perquè aprenem.”
“M’agraden els projectes perquè veiem molts vídeos i els pares venen a veure l’exposició.”
Esperem que la nostra experiència us aporti quelcom positiu.


