Com millorar una activitat d’avaluació per afavorir l’adquisició d’aprenentatges competencials?

En un principi vam agafar una activitat d’avaluació relacionada amb el projecte dels policies que estàvem duent a terme amb la classe.
Tot seguit, amb el grup de treball es va comentar l’activitat i es van proposar algunes modificacions a l’activitat per fer-la més competencial:

  • Es va fer una relació entre les activitats i les competències per definir quines d’aquestes serien avaluables
  • En el següent pas, va fer una comparació entre l’activitat plantejada i una activitat que ja havia estat prèviament revisada.
  • Seguidament, es van aplicar modificacions en la metodologia de l’aula. Ja que l’activitat es plantejava amb preguntes tancades tipus test i a partir de la modificació es van incorporar preguntes més obertes
  • En el sisè pas, es va tornar a posar en comú amb les modificacions aplicades i es van redissenyar alguns aspectes metodològics:
    • En aquest punt, es van definir els indicadors d’avaluació i es van tornar a compartir amb el grup de treball.
      Es va dur a terme l’activitat millorada a l’aula i va documentar els resultats a partir de la rúbrica d’avaluació.
      En el novè pas, els alumnes van realitzar una avaluació de l’activitat valorant la seva experiència.

Per últim, la mestra conjuntament amb el grup impulsor, va fer una valoració de l’activitat on a partir de l’experiència a l’aula es planteja allò que ha funcionat millor i el que s’hauria de modificar de cara a fer més competencials activitats futures.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *