Els membres de l’equip de projectes de primer ens reunim els dilluns per anar superant els obstacles que se’ns presentin durant la implementació del projecte. Val a dir que partim d’una planificació prèvia (d’un any) en la que tots junts hem creat el repte del projecte i hem vist com el podríem desenvolupar. És a dir, no partim de punts de vista diferents que després han confluït, sinó que l’origen de la idea ja integrava totes les àrees a treballar. D’aquesta manera, ja ens hem ocupat de que els objectius d’aprenentatge i els continguts diversos de cada àrea poguessin enllaçar-se per treballar de manera competencial i a nivell transversal a través del tema del reciclatge.
Treball competencial realitzat durant el projecte:
Els docents s’encarregaran de fer de recolzament als alumnes i de guiar-los a través del procés de les distintes fases del projecte. Com que entenem que els processos d’aprenentatge són diversos i que cada alumne té el seu i que cada grup de treball serà diferent, hem optat per posar un professor de suport a l’aula. La idea és fer a l’inrevés d’una classe magistral; enlloc de ser el docent qui doni una informació als alumnes, que siguin aquests mateixos que l’obtinguin gràcies a la guia del professor, i és per això que entenem que el fet que n’hi hagi dos a l’aula serà beneficiós per aplicar aquesta idea.
Pel que fa a la documentació del projecte, comptem amb dos aspectes. En primer lloc, els subproductes que van sorgint a mesura que avança el projecte i que constitueixen el resultat de la seva feina. I, en segon lloc, els «tempos» dels nostres alumnes. És a dir, la nostra intenció és documentar en forma de mini reportatge fotogràfic el procés d’aprenentatge en tots els espais en els que es dugui a terme; l’aula, la planta de reciclatge, l’hort, les instal·lacions del centre, etc.
