Enguany és el tercer curs que un grup de mestres amb molta motivació formem part del grup impulsor de l’escola Joan Llongueras. En aquest grup tenim debats pedagògics per a definir una lÃnia d’escola transversal, interdisciplinar i basada en les noves metodologies competencials.
Aquest grup el formem l’Àlex, la Laura, l’Oriol, la Raquel, a SÃlvia, la Marta, la Gemma, l’Anna, l’Edi, la Susanna, l’Andrea, la Sarai, la Roser i la Mercè. Un equip molt cohesionat que compartim la il·lusió d’aprofundir en el treball cada cop més competencial i d’accés universal. Enguany ja hem fet les primeres en capses d’aprenentatge i hem consolidat el treball per projectes, ambients i racons amb la intenció de capgirar l’escola i fer del nostre centre un espai de caliu i mà gia. Aixà doncs, tot el que hem anat aprenent i compartint des de la Xarxa de Competències Bà siques ho hem anat debatent i implementant.
A l’escola Joan Llongueras entenem que allò que l’infant aprèn a través de vivències properes, significatives i reals es transfereixen a altres camps. Per la qual cosa podem afirmar que treballar per projectes, ambients, jocs, capses i… en definitiva, per competències i capacitats són activitats que amplia les potencialitats de cadascú.
Aquest plantejament de treball  respon a la necessitat que mostra l’alumnat de jugar, aprendre, reflexionar i relacionar-se. És una manera de poder donar resposta als interessos i necessitats dels infants i respectar els diferents ritmes d’aprenentatge.
Ara ens aventurem en un nou camÃ… El canvi de xip del professorat en quant a l’avaluació; com, quan, què i per què avaluem? La tasca d’aquest curs gira al voltant de lligar un sistema d’avaluació amb la programació i que a la vegada ens doni múltiples respostes: conèixer el grau d’assoliment de les competències i dimensions, que ens permeti avaluar la pròpia tasca docent, ajustar les programacions, metacognició del propi procés de l’alumnat…
Tenim molta feina en aquest fantà stic centre que tant ens estimem.