Un cop establerts els grups de treball, cada equip va veure oportú buscar informació sobre el nom del grup (espècie humana) amb l’objectiu de crear un mapa conceptual sobre l’evolució dels humans. Per accedir a la informació, l’alumnat ha tingut a la seva disposició tauletes i miniportàtils.
També, les tutores vam crear una pàgina al bloc de 5è amb enllaços que podien ser útils i interessants per resoldre les seves preguntes, els seus interessos, les seves inquietuts.
Per a documentar el procés de producció, les tutores vam decidir que elaboressin una carpeta d’aprenentatge, com a element de l’avaluació formativa, que recollís els continguts apresos d’una manera integrada, no fragmentats per àrees, amb activitats on predominés la indagació i recerca basades en un context real.
En aquest sentit, també ens va agradar la idea de fer un mapa mental al passadís de la classe que plasmés tot allò que els nois i noies anaven aprenent cada dia. Això els ajudaria a organitzar tota la informació que anaven trobant, seleccionar la més important i crear el coneixement necessari per resoldre la pregunta plantejada al començament del projecte: “Millor cova o cabana?
Pel que fa al producte final, va ser l’alumnat qui va decidir de fer una presentació audiovisual adreçada a les famílies i/o als companys/es del cicle mitjà i també anar d’excursió a visitar un poblat neolític.