ENS POSEM EN MARXA

Al cicle superior de l’escola Miquel Martí i Pol hem acordat treballar la història a partir dels projectes interdisciplinars. Concretament, a cinquè de Primària l’etapa triada ha estat la Prehistòria i a sisè, l’edat Contemporània.

Pensem que l’alumnat té moltes inquietuds sobre molts aspectes del passat i al mateix temps, molts dubtes i preguntes, ingredients essencials per encetar un projecte partint dels seus interessos.

Així doncs, un cop vam contemplar el què sabien del tema, les tutores de 5è vam formular la pregunta: “Millor cova o cabana?”  i vam destinar una sessió per  fer el què volien saber i a través d’una reunió de tots els mestres i les mestres que intervindrien en el projecte, vam concretar els objectius i els criteris d’avaluació de cada àrea. Tot seguit, vam creure oportú portar-lo a terme en tres setmanes en les quals únicament i exclusivament treballaríem per projectes amb l’aprenentatge cooperatiu i les TAC integrades. 

Per acabar, vam reflexionar sobre la necessitat d’aplicar una avaluació formativa per identificar el grau d’assoliment competencial de cada alumne. Així que vam decidir que cada grup de treball aniria elaborant una carpeta d’aprenentatge on quedessin recollides la diversitat d’activitats d’aprenentatge realitzades fent evident el que cada grup ha après. Per últim, acabaríem el projecte amb una excursió de tot el dia (visita al poblat neolític de la Draga, Banyoles) on l’alumnat pogués aprofundir i transferir els seus coneixements i aprendre significativament. També, cada equip hauria de fer una exposició oral demostrant tots els aprenentatges adquirits i convidaríem les famílies a l’aula.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *