Al cicle superior de l’escola Miquel Martà i Pol hem acordat treballar la història a partir dels projectes interdisciplinars. Concretament, a cinquè de Primà ria l’etapa triada ha estat la Prehistòria i a sisè, l’edat Contemporà nia.
Pensem que l’alumnat té moltes inquietuds sobre molts aspectes del passat i al mateix temps, molts dubtes i preguntes, ingredients essencials per encetar un projecte partint dels seus interessos.
Aixà doncs, un cop vam contemplar el què sabien del tema, les tutores de 5è vam formular la pregunta: “Millor cova o cabana?” i vam destinar una sessió per fer el què volien saber i a través d’una reunió de tots els mestres i les mestres que intervindrien en el projecte, vam concretar els objectius i els criteris d’avaluació de cada à rea. Tot seguit, vam creure oportú portar-lo a terme en tres setmanes en les quals únicament i exclusivament treballarÃem per projectes amb l’aprenentatge cooperatiu i les TAC integrades.Â
Per acabar, vam reflexionar sobre la necessitat d’aplicar una avaluació formativa per identificar el grau d’assoliment competencial de cada alumne. Aixà que vam decidir que cada grup de treball aniria elaborant una carpeta d’aprenentatge on quedessin recollides la diversitat d’activitats d’aprenentatge realitzades fent evident el que cada grup ha après. Per últim, acabarÃem el projecte amb una excursió de tot el dia (visita al poblat neolÃtic de la Draga, Banyoles) on l’alumnat pogués aprofundir i transferir els seus coneixements i aprendre significativament. També, cada equip hauria de fer una exposició oral demostrant tots els aprenentatges adquirits i convidarÃem les famÃlies a l’aula.