Per primer de la ESO hem desenvolupat un projecte dins de l’àmbit CLIL (Content and Language Integrated Learning). Aquest projecte busca que els alumnes elaborin videos educatius en anglés orientats a alumnes de primària que poden utilitzar aquest material com un recurs educatiu útil.
Els objectius d’aprenentatge del projecte són:
COMPETÈNCIES DE L’ÀMBIT LINGÜISTIC
Dimensió comunicació oral
- Competència 1. Obtenir informació i interpretar textos orals de la vida quotidiana, dels mitjans de comunicació i de l’àmbit acadèmic
- Competència 2. Planificar i produir textos orals de tipologia diversa adequats a la situació comunicativa
- Competència 3. Emprar estratègies d’interacció oral d’acord amb la situació comunicativa per iniciar, mantenir i acabar el discurs
Dimensió expressió escrita
- Competència 8. Produir textos escrits de diferents tipologies i formats aplicant estratègies de textualització,…
COMPETÈNCIES DE L’ÀMBIT DIGITAL
Dimensió instruments i aplicacions
- Competència 3. Utilitzar les aplicacions bàsiques d’edició d’imatge fixa, so i imatge en moviment per a produccions de documents digitals
Dimensió tractament de la informació i organització dels entorns de treball i aprenentatge
- Competència 5. Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals
Dimensió comunicació interpersonal i col·laboració
- Competència 7. Participar en entorns de comunicació interpersonal i publicacions virtuals per compartir informació
- Competència 8. Realitzar activitats en grup tot utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu
CONTINGUTS A TREBALLAR
Verb to be
Verb to have
Personal pronouns
There is and there are
Numbers
Week days
Present simple
TEMPORITZACIÓ
4 setmanes = 24 hores
A meitat del projecte els alumnes faran una avaluació del seguiment i al final del projecte també es farà l’avaluació.
Dia 1 |
Presentació | 20 min |
Instal·lació i explicació inicial del programa d’edició | 40 min | |
Activitat 1. Add Lyrics | 1 hora | |
Dia 2 | Activitat 2A Grup 1 | 1 hora |
Dia 2 | Activitat 2B. Grup 2 | 1 hora |
Dia 2 | Activitat 2A. Grup 2 | 1 hora |
Dia 2 | Activitat 2B Grup 1 | 1 hora |
Dia 3 | Activitat 3. There is /there are | 2 hores |
Dia 4 | Activitat 4. Preguntes i negatives del verb to be | 2 hores |
Dia 5 | Activitat 5. Nombres | 1 hora |
Dia 5 | Activitat 6. Stop-motion. Dies I mesos de l’any | 1 hora |
Dia 6 | Activitat 6. Stop-motion. Dies I mesos de l’any | 1 hora |
Dia 6 | Activitat 7. Avaluació 2 primeres setmanes | 1 hora |
Dia 7 | Activitat 8. Una entrevista. Simple Present | 2 hores |
Dia 8 | Activitat 9. Programa. Definicions i preguntes fàcils | 2 hores |
Dia 9 | Activitat 10. Jugar al joc | 2 hores |
Dia 10 | Acabar tasques/algun altre video-activitat/cançó | 2 hores |
Dia 11 | Presentació i avaluació final | 2 hores |