Els projectes a l’Educació Infantil els iniciem sovint arrel de converses que han estat motivades per curiositats que tenen els infants. De vegades poden ser objectes o imatges que apareixen a l’aula, notícies o contes, sortides o d’altres experiències o fins i tot alguna temàtica que introdueixi el mestre o la mestra.
En aquest cas, el projecte de l’aigua es va iniciar a partir de l’elecció del nom de la classe en una aula de P5. Per mitjà de votacions es va arribar a la presa de la decisió del tema a treballar: L’ AIGUA.
Es va iniciar una conversa sobre els aspectes que es volien tractar relacionats amb aquesta gran temàtica. Per això, els infants van iniciar una reflexió a partir de les següents preguntes:
“Què voleu fer de l’aigua?
Què voleu aprendre o saber sobre l’aigua?”
De les propostes aportades pels infants, van sorgir idees com les de fer una festa de l’aigua, un llibre, un conte, un mural, un submarí, un tsunami o aprendre els animals marins.
Aquestes propostes queden plasmades en un mural a l’aula per poder anar fent el seguiment de les actuacions que es volen portar a terme.