L’AVALUACIÓ COM A EINA D’APRENENTATGE I MILLORA

Vam començar el projecte a partir de la recollida de dades que vam obtenir gràcies al què sabem i què volem saber i a partir d’aquí, l’equip docent es va reunir per dissenyar els objectius d’aprenentatge. Tot seguit, va concretar els criteris d’avaluació i els va compartir amb l’alumnat.

Durant el procés, els mestres i les mestres vam dissenyar activitats d’avaluació en el moment que consideràvem que els nois i noies estaven preparats per fer-les i amb la finalitat que fossin conscients d’allò que havien après o bé, d’allò que havien de millorar. En tot moment, plantegem l’avaluació com una eina d’aprenentatge i d’autoregulació i sempre que podem és l’alumnat qui fa la revisió o correcció d’allò que no ha fet prou bé i no la mestra.

També hem utilitzat les graelles d’autoavaluació (per avaluar l’expressió oral o la carpeta d’aprenentatge) i les rúbriques ( per autoavaluar-se del treball cooperatiu que ha estat present durant tot el projecte). En aquest sentit, cal dir que l’observació sistemàtica del procés d’aprenentatge és fonamental per fer una avaluació contínua i per aquest motiu hem valorat la implicació, la participació  i l’interès de l’alumne.

Per avaluar a l’alumne individualment, hem tingut en compte la carpeta d’aprenentatge amb totes les activitats, evidències, reflexions que ha fet durant el procés d’aprenentatge.

rúbrica TC

Autoavaluació dossier projecte

GRAELLA AUTOAVALUACIÓ EXPRESSIÓ ORAL

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *