Vam començar el projecte a partir de la recollida de dades que vam obtenir gràcies al què sabem i què volem saber i a partir d’aquí, l’equip docent es va reunir per dissenyar els objectius d’aprenentatge. Tot seguit, va concretar els criteris d’avaluació i els va compartir amb l’alumnat.
Durant el procés, els mestres i les mestres vam dissenyar activitats d’avaluació en el moment que consideràvem que els nois i noies estaven preparats per fer-les i amb la finalitat que fossin conscients d’allò que havien après o bé, d’allò que havien de millorar. En tot moment, plantegem l’avaluació com una eina d’aprenentatge i d’autoregulació i sempre que podem és l’alumnat qui fa la revisió o correcció d’allò que no ha fet prou bé i no la mestra.
També hem utilitzat les graelles d’autoavaluació (per avaluar l’expressió oral o la carpeta d’aprenentatge) i les rúbriques ( per autoavaluar-se del treball cooperatiu que ha estat present durant tot el projecte). En aquest sentit, cal dir que l’observació sistemàtica del procés d’aprenentatge és fonamental per fer una avaluació contínua i per aquest motiu hem valorat la implicació, la participació i l’interès de l’alumne.
Per avaluar a l’alumne individualment, hem tingut en compte la carpeta d’aprenentatge amb totes les activitats, evidències, reflexions que ha fet durant el procés d’aprenentatge.
Autoavaluació dossier projecte
GRAELLA AUTOAVALUACIÓ EXPRESSIÓ ORAL