COM TREBALLEM?

 

Un cop formulada la pregunta que guiaria el nostre projecte, “Millor cova o cabana”?, vam establir els gups de treball cooperatiu. Les tutores vam triar als coordinadors/es de taula i ells/es van ser els encarregats i encarregades de triar els tres companys/es amb la següent premissa: formar un grup heterogeni en tots els aspectes (sexe, nivell acadèmic, actitud, personalitat…).

Així doncs, els equips estaven formats per 4 membres i cadascun d’ells tenia un rol: coordinador, controlador del soroll, controlador del temps i portaveu. Aquests rols rotaven cada 4 dies de manera que en finalitzar el projecte tot l’alumnat hagi exercit cada rol amb responsabilitat.

Tot seguit, vam començar el projecte amb la projeció d’un vídeo on mostrava l’evolució de l’espècie humana amb la intenció que generés moltes preguntes, dubtes i inquietuds en els nois i noies. També ens va estar molt útil  perquè cada equip triés el seu nom (Australopithecus, Homo Habilis, Homo Erectus, Homo Antecessor, Homo Neardhentalensis i Homo Sapiens). Un cop feta la composició de grups, les tutores vam repartir les targetes identificatives que havien de portar els alumnes i les alumnes durant tot el projecte.

A partir d’aquest moment, vam fomentar i potenciar la participació activa en el procés d’aprenentatge ja que vam activar els coneixements previs, després van adquirir nous coneixements i per últim, els van poder aplicar.

Per últim, fer esment de les tècniques de treball coperatiu utilitzades com ara el llapis en mig de la taula, la roda d’escriptura, quatre lectors i un text…, potenciant sempre  la reflexió, la deducció, l’experimentació i, sobretot, la diversió. El paper de les tutores va ser de guia, de mediadores, de dinamitzadores del grup i facilitadores de recursos.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *