El projecte “Ready to travel?” s’ha desenvolupat al llarg de 8 setmanes, en les quals els alumnes han treballat cooperativament en equips de 3-4 persones.
Inicialment, l’objectiu final que es va plantejar als alumnes va ser que s’havia d’escollir democràticament una destinació per al viatge de fi de curs de 4t d’ESO.
Cada equip va elaborar una candidatura de destinació, tot valorant els pros i els contres dels diversos països, les activitats a realitzar, el finançament,… i la va defensar oralment a la classe. Posteriorment es va votar, i es va obtenir una proposta per classe. Les destinacions finalistes van ser: Mallorca, Tenerife, Lanzarote i Edimburg.
Finalment es va realitzar una exposició oral davant tots els alumnes de tercer, es va fer una votació general obtenint la destinació escollida:
Un cop finalitzat el procés participatiu, el Consell Escolar valorarà les propostes i es designarà un destí final, i la Comissió del Viatge, integrada per alumnes i professors, durà a terme les activitats incloses al pla de finançament.