La necessitat de proporcionar a l’alumnat un estil d’ensenyament on siguin els protagonistes reals del procés educatiu ha obert la porta als recursos que ofereix la TECNOLOGIA. La motivació i estimulació dels infants i la importància de la participació de tota la comunitat educativa són dues de les qüestions que més es fan patents a la nostra experiència.
Fa dos anys vam voler innovar incorporant les noves tecnologies mitjançant un nou projecte. L’objectiu final d’aquest era la realització d’un MÀPPING. Amb això, preteníem apropar els joves a la cultura, a l’art cinematogràfic i a les TAC, tot agafant els diferents rols dels diferents professionals del cinema (càmeres, realitzadors, directors de fotografia, guionistes, muntadors, actors i actrius, …).
Al llarg d’aquests dos anys hem vist com el projecte evolucionava i millorava de manera significativa. Aquest any, però, li hem volgut donar una volta i potenciar no només el treball de les noves tecnologies sinó també l’educació emocional.
Cal destacar que a la nostra escola es treballa l’acompanyament emocional a totes les àrees i que a partir de l’Educació Primària realitzem l’assignatura de dinàmiques, amb l’objectiu d’ajudar als nostres discents a ser millors persones i a construir una societat millor on el respecte i el benestar emocional regeixin les nostres actuacions. Aquest projecte és qui nodreix el nostre dia a dia a l’escola facilitant la reflexió i l’acceptació de les conseqüències que poden comportar els nostres actes.
Tot i la continua reflexió de la nostra pràctica educativa, ara és un molt bon moment per fer una lectura completa de la tasca iniciada fa 8 anys. Anys en els quals el procés ha anat creixent i convertint-se en quelcom exitós, significatiu i el nostre tret d’identitat.
Aprofitant la incorporació de les noves tecnologies com a eina motivadora i competencial, vam apostar per la simbiosi entre els valors que ens identifiquen i l’ús d’aquestes.
I així és com d’un Mapping vam créixer cap a “el curtVALORtratge”, el termòmetre que ens permetrà veure a on estem i ens facilitarà regular el nostre procés d’ensenyament i aprenentatge.