Per realitzar l’avaluació dels projectes utilitzem rúbriques.
És essencial que l’alumne participi en el seu procés d’avaluació. L’autoavaluació i la coavaluació esdevenen aspectes bà sics de l’avaluació formativa i formadora.
La rúbrica utilitzada per realitzar la coavaluació dels company del grup ha estat la següent:
GRUP | EXPERTS | BON NIVELL | ACCEPTABLE | MILLORABLE | PUNTS |
3 | 2 | 1 | 0 | ||
TREBALL INDIVIDUAL | Planifica i fa la feina que li pertoca, busca informació o l’amplia a partir de diferents fonts o fa recerques per ampliar-la i la presenta en la data corresponent. | Fa la feina encomanada i la completa només si cal i no fa recerques per ampliar-la. A vegades la presenta fora de termini. | No sempre presenta la feina i sovint ho fa fora de termini. | No acaba les feines i per tant no les pot aportar al grup. | |
PARTICIPACIÓ EN EL GRUP | Participa activament i fa perquè participi tothom, col·labora, respecta i no imposa les seves idees i accepta els suggeriments dels altres. | Participa, col·labora i respecta els companys, però no fa perquè participi tothom, no imposa les seves idees, però no sempre accepta els suggeriments dels altres. | Participa i acostuma a imposar les seves idees, li costa acceptar els suggeriments dels altres, no fa perquè participi tothom. | No acostuma a participar ni a col·laborar amb els companys. Deixa que els altres facin la feina. | |
COL·LABORACIÓ EN EL GRUP | Ajuda als companys i demana ajuda. Explica els dubtes. Discuteix (argumenta justifica) fins arribar al consens. | No sempre ajuda o demana ajuda als companys i en les discussions casi sempre participa. Si que procura arribar al consens. | No sempre demana ajuda i no acostuma a participar a les discussions, encara que li agrada que el grup arribi a un consens. | Li costa participar i demanar ajuda. No se sent implicat per arribar a un consens. | |
CÀRRECS | Exerceix el seu cà rrec, assumint les seves responsabilitats i mostrant una actitud positiva. | Intenta assumir el seu cà rrec, però li costa, encara que fa per aconseguir-ho. És una responsabilitat que ha d’assumir. | Només a vegades exerceix el cà rrec, entén que no és suficientment responsable. | No acaba d’assumir el seu cà rrec, i no n’és conscient. | |
LA RESPOSTA | Sempre explica la solució tenint en compte totes les dades del problema real. | Expressa la resposta valorant el tipus de resultat i les fites de la solució que tenen sentit en el problema real. | Dóna resposta al problema real reflexionant l’ordre de magnitud i les unitats de la solució. | Normalment escriu una solució sense pensar en el problema real. | |
TOTAL |