A partir del supòsit de la creació d’una agència de viatges, amb l’objectiu d’oferir una proposta de viatge de fi de curs a l’alumnat de 4t d’ESO al maig-juny de 2019 a alguna ciutat europea, el grup impulsor ha creat un dossier amb les orientacions bàsiques de treball al llarg de 8 hores lectives repartides en el marc horari dels grups classe del del 31 de maig fins el 7 de juny.
Les orientacions es basen en una breu explicació d’aquest supòsit, els elements que ha d’incloure l’oferta de viatge, les recomanacions necessàries per viatjar i els criteris d’avaluació, calendari de treball, horari i grups de feina.
El 30 de maig es presenta en una sessió conjunta a tots els alumnes de 4t d’ESO el projecte, i el 31 de maig comencen a treballar a les seves respectives aules. L’alumnat està distribuït en grups de treball i fan servir els portàtils com a eina de recerca principal, amb l’ús d’Internet i els mòbils per si cal fer trucades a agències de viatges per a sol·licitar informació.
S’observa com de manera transversal i gairebé sense prendre consciència, la iniciativa personal, la recerca d’informació, la competència digital, la història i costums dels països, la geografia i el transport, les matemàtiques (en calcular pressupostos o distàncies, per exemple), l’ús de les tres llengües (català, castellà, anglès) en la recerca d’informació, la redacció dels continguts i l’exposició oral… entre d’altres continguts i competències clau.
Es comprova com relacionen de manera eficient, en la major part dels casos, els coneixements previs ja adquirits amb nous obtinguts de la pròpia recerca, i com creen continguts de manera autònoma i de forma grupal.