La collita

Al llarg de tot el procés hem facilitat  les eines necessàries i un ambient de confiança essencial per tal que l’alumnat es senti totalment còmode compartint, decidint i argumentant les seves opinions, sensacions i vivències. En un entorn tan dinàmic, reflexiu i productiu no ens calia quantificar a mode d’indicadors els resultats obtinguts, tot i que és possible.

Al transcurs de les 30 sessions hem pogut constatar i donar fe que allò que ens va fer bategar i que ha estat el motor de la nostra il·lusió des de fa una dècada continua vigent i més viu que mai.

Dia a dia ens trobàvem envoltades d’una pluja d’idees i reflexions espontànies plenes de significats i valors que ens reafirmaven la idea de que la nostra voluntat de formar infants crítics i amb valors havia florit.

Les assemblees esdevenien petites àgores on cada nen/a es sentia amb el poder i la necessitat d’exposar, manifestar i debatre de manera natural, coherent i respectuosa les seves inquietuds vers temes delicats i actuals aconseguint un clima d’argumentació, comunicació i creixement personal intens i valuosíssim.

El resultat final a mode de curtmetratge ha estat tan impactant i didàctic que és inevitable que a partir d’ara sigui un recurs meravellós que ens faciliti treballar amb la resta de la comunitat educativa. El fet que els protagonistes del curt siguin companys d’escola atorga al material un valor afegit incalculable facilitant que la resta de l’alumnat es senti més partícip i aprenguin de manera molt més significativa.

No hi ha avaluació més positiva que la de crear una herència didàctica, que la teva feina perduri en el temps i formi part de l’inventari d’idees, recursos i memòria d’una escola inquieta, viva i amb la mateixa il·lusió per acompanyar a créixer que el primer dia.

Ha estat i serà  una de les collites del segle.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *