Fem realitat la nostra botiga

En relació a la implementació del projecte, s’ha partit d’una realitat molt propera als alumnes que connecta directament amb els seus interessos i necessitats. Així, la informació s’extreu directament del productes utilitzats per fer el racó, així com d’Internet, on es consulten preus, ofertes, ingredients, característiques, utilitats dels productes, etc.

Partir d’una realitat coneguda per ells potencia la relació dels nous aprenentatges amb els esquemes de coneixements previs, la qual cosa permet ampliar-los tot establint noves connexions fet que potenciarà la generalització de nous coneixements.

Pel què fa a l’autoregulació, cal dir que des d’un inici s’ha potenciat l’organització autònoma i l’autogestió per part dels alumnes, la qual cosa permet una regulació positiva de tot el procés. Òbviament, la figura del professor/a està present i és necessària per resoldre dubtes i ajudar-los oferint alternatives, diferents opcions, altres possibilitats d’organització… però sempre com a mediador i guia del projecte.

Per últim, cal dir que al llarg del projecte es fan fotografies que permeten recollir el procés d’elaboració, alhora que es decora l’aula amb una mostra de les diferents activitats que es realitzen en l’espai del SIEI.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *