Altre projecte desenvolupat a l’institut Joan Oró té com a temàtica una botiga real.La idea de fer el projecte “La Botiga” va sorgir al mes de novembre del 2017 a l´hora de portar a terme una recepta de cuina al SIEI. Vam aprofitar per anar a comprar a un centre comercial amb l´objectiu de treballar d´una manera més funcional l´àmbit lingüístic, matemàtic i científico-tecnològic, a més de fomentar l´autonomia personal dels alumnes fent un aprenentatge vivencial, molt proper a la seva realitat.
A partir d´aquesta sortida i de les dificultats que vam detectar durant la mateixa, va sorgir la idea de fer la nostra pròpia botiga al SIEI amb l’objectiu de treballar aspectes lingüístics i comunicatius, com l´expressió i la comprensió oral, la lectura, l´expressió escrita i aspectes matemàtics, com la resolució de problemes, el raonament…
Una vegada vam tenir clara la idea i les múltiples possibilitats de transversalitat dels aprenentatges que ens podia oferir la realització d´aquest projecte, nous objectius educatius van aparèixer per als altres àmbits curriculars.
El procés que vam seguir en l´elaboració del nostre projecte LA BOTIGA va ser el següent:
- Justificació i contextualització del treball per projectes.
- Fases i seqüènciació:
- Inici
- Desenvolupament
- Avaluació
- Programació:
- Àmbits treballats
- Objectius d´aprenentatge
- Activitats
- Muntatge de la botiga:
- Recopilació de material per crear la nostra botiga (entre els professors i els alumnes)
- Etiquetatge dels productes
- Inventari del material de la botiga
- Construcció de l´stand
- Rotulació
- Desplegament del projecte en els diferents àmbits d´aprenentatge seleccionats.
- Avaluació
- Valoració final del projecte