El projecte constarà de sis parts:
- Un matí arribaran els alumnes a la classe hi haurà una maleta que contindrà diverses guies de viatges, fullets informatius d’agències, 2000 euros i un calendari. A partir d’aquest material s’originarà una conversa i es proposarà als alumnes escriure un correu electrònic a una agència de viatges del poble, convidant-los a que vinguin a l’escola a explicar-nos com n’organitzen un.
- Paral·lelament es treballarà la tipologia textual de l’entrevista per quan vinguin a la classe. Es realitzarà l’entrevista i es farà un recull en gran grup sobre quins són els aspectes claus per organitzar un viatge cultural.
- Es formaran els sis grups i es repartiran els rols corresponents.
- Es plantejarà el late motive als alumnes Què pot visitar una parella en un viatge cultural per Espanya amb un pressupost de 2000 euros? Quines eines utilitzaries per promocionar el viatge? i es començarà a dissenyar el viatge (pressupost, visites culturals, llocs d’interès, rutes, dietes, mitjans de transport necessaris, gestió del temps…). Es dedicarà una de els primeres sessions a compartir els criteris d’avaluació i realitzar la rúbrica conjuntament.
- Es realitzarà el producte final: editar un tríptic en llengua catalana i dissenyar un cartell informatiu.
- S’exposarà als companys de cinquè les sis propostes i es realitzarà una co-avaluació.