Qui viu al món? Iniciem el projecte.

Un cop s’ha acabat el pati els/les nens i nenes de P5 entren a l’aula. Es queden sorpresos, la llum està apagada i tenim un objecte al mig de la rotllana tapat amb una manta. Seiem tots junts a la rotllana i iniciem una conversa vers el que hi pot haver sota la manta.

Els/les nens/es diuen moltes coses: una capsa amb xuxes, un animal, un regal, la capsa de les emocions!… Algú diu que té forma de pilota… una pilota? Potser massa gran… una bola? Ah! Una bola del món!!!

Destapem l’objecte i molts al veure’l saben que és la bola del món, però d’altres no. El Pau explica als/les seus/seves companys/es què és la bola del món i que volen dir els diferents colors i noms que hi han a dins. La mestra els/les explica que tot just iniciarem un projecte, que és un treball d’un tema que ho faran ells/elles amb l’ajuda de les mestres i les famílies.

La mestra llença una pregunta: Qui viu al món?

Els/les nens i nenes de l’aula comencen a dir nosaltres, la mama i el papa, els avis, els meus veïns, un amic que hi ha al Marroc, els gossos… van dient moltes coses fins que al final conclouen: al món viuen persones, animals i plantes. Però… també hem descobert que hi han molts llocs com França, Itàlia, Espanya i Catalunya, Anglaterra, Xina, Japó o Nova York.

En un altre sessió, recordem el ja parlat vers la pregunta: Qui viu al món?

Aquest cop els/les alumnes/as van dient allò que volen treballar i sorgeixen coses molt interessants:

Ossos polars, volcans i mars, Catalunya, França, Japó, Ossos, Nova York, Xina, Anglaterra…

Per decidir el tema del projecte fem una votació secreta, cada nen/a escull un tema i l’escriu en un paper. Desprès anem llegint i apuntant a la pissarra els vots fins que veiem que el que té més vots és…

NOVA YORK!!!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *