QUÈ ENS FA POR?

El nostre punt de partida és el tema transversal de l’escola: La Fantasia. Aquest tema ha estat triat pels alumnes del nostre centre.

El projecte que documentem es realitza a les classes de P5. Ens hem centrat en els monstres i l’emoció de la por per crear interès a l’alumnat.

Introduïm el projecte amb el conte “ Jo mataré monstres per tu” d’en Santi Balmes.

Partim d’una programació inicial elaborada per l’equip impulsor que servirà de base per desenvolupar el projecte.

Les àrees que es treballen són:

-Descoberta d’un mateix i dels altres.

-Comunicació i Llenguatge.

El professorat que porta a terme el projecte és l’equip de mestres d’infantil i l’equip impulsor, al llarg de tot el curs.

El projecte consta dels següents apartats:

CAPACITATS:

  • Assolir progressivament seguretat afectiva i emocional i anar-se formant una imatge positiva d’ell mateix i dels altres.
  • Progressar en la comunicació i l’expressió ajustada als diferents contextos i situacions de comunicació habituals per mitjà dels diversos llenguatges.

OBJECTIUS D’APRENENTATGE:

  • Identificar les pròpies pors i neguits per a gestionar les emocions de manera adequada.
  • Expressar les emocions amb claredat per a un millor autoconeixement.
  • Reconèixer les emocions dels companys/es per desenvolupar l’empatia.

CRITERIS D’AVALUACIÓ:

  • Participar activament a les converses col·lectives.
  • Ser conscient de les pròpies emocions.
  • Tenir consciència de les emocions dels altres.
  • Ampliar el seu vocabulari emocional.

INDICADORS D’AVALUACIÓ: (Les evidències es recullen a través de graelles d’avaluació).

  • Converses a la classe.
  • Verbalització de les emocions treballades (estic content/a, estic trist/a, estic enfadat/ada, tinc por).
  • Raonament del motiu dels seus estats d’ànim i dels altres.
  • L’alumne/a proposa possibles solucions a les pors dels seus companys.

Les sessions inicials es realitzen en gran grup (explicació del conte i converses sobre les pors i les emocions). Les següents sessions es duen a terme en la franja horària d’espais que permet treballar en petit grup (12 alumnes). Són dues sessions setmanals d’una hora aproximadament.

Els recursos personals que utilitzem són: tutores de P5, mestres de reforç i altres col·laboradors (famílies).

Els recursos materials, els espais i els equipaments dels quals disposem són: PDI, conte, material de rebuig, material fungible, aules de P5, passadís, pati, …

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *