ORGANITZEM UN VIATGE CULTURAL PER ESPANYA fa referència a un viatge que els alumnes de sisè hauran de preparar per anar de vacances aquest estiu.
La motivació del projecte serà a través d’una maleta que rebran a classe abans de marxar de viatge de final de curs. En ella hi haurà diverses guies de viatges, fullets informatius d’agències, 2000 euros i un calendari. A partir d’aquest material s’originarà una conversa i es proposarà als alumnes escriure un correu electrònic a una agència de viatges del poble, convidant-los a que vinguin a l’escola a explicar-nos com n’organitzen un. Paral·lelament es treballarà la tipologia textual de l’entrevista per quan vinguin a la classe.
Una vegada activada la motivació del projecte farem que els alumnes siguin protagonistes planificant el seu viatge des de l’inici fins al final en totes els seus vessants. El late motive del projecte serà:
- Què pot visitar una parella en un viatge cultural per Espanya amb un pressupost de 2000 euros?
- Quines eines utilitzaries per promocionar el viatge?
Per donar resposta a aquests objectius d’aprenentatge treballarem els següents continguts:
Contingut | Àrea | |
1 | Mitjans de comunicació i transport | MEDI |
2 | Representacions cartogràfiques (mapes, plànols…) | |
3 | Organització territorial d’Espanya (comunitats autònomes, províncies…) | |
4 | Trets culturals (monuments. museus, gastronomia, folklore…). | |
5 | El relleu, la hidrografia i el paisatge d’Espanya. | |
6 | Text conversacional: L’entrevista | LLENGUA CATALANA |
7 | Text expositiu: el tríptic i el cartell publicitari | |
8 | Estratègies per la comprensió lectora | LLENGUA CATALANA I CASTELLANA |
9 | Fonts d’informació | |
10 | Càlcul |
MATES |
11 | Significat de les operacions, de les propietats i les seves relacions entre ells | |
12 | Tècniques i instruments de mesura | |
13 | Taules i gràfics |
Els àmbits del currículum i les dimensions que treballarem seran:
- LLENGUA: Comprensió lectora, expressió escrita, plurilingüe intercultural)
- MEDI: Món actual, tecnologia i vida quotidiana)
- MATEMÀTIC: Resolució de problemes, comunicació i representació)
- VALORS (persona i interpersonal)
- DIGITAL: Instruments i aplicacions, tractament de la informació, comunicació interpersonal i col·laboració, hàbits i identitat digital)
- ARTÍSTIC: Percepció, comprensió i valoració, interpretació i producció i imaginació i creativitat)
- APRENDRE A APRENDRE: Autoconeixement respecte de l’aprenentatge, Aprenentatge individual, Aprenentatge en grup, Actitud positiva envers l’aprenentatge.
- AUTONOMIA I INICIATIVA PERSONAL: Autoconcepte, Presa de decisions, Creació i realització de projectes personals i col·lectius
El producte final consistirà en editar un tríptic en llengua catalana i dissenyar un cartell informatiu on es mostrarà:
- Pressupost complet.
- Disseny diari de les activitats (visites culturals, llocs d’interès, rutes…).
- Dietes.
- Mitjans de transport necessaris.
- Gestió del temps.
- Compra d’entrades dels llocs a visitar.
Els alumnes aniran a la classe de cinquè a fer la presentació oral del seu viatge, amb el suport visual i textual del tríptic i del cartell publicitari.
A l’avaluació es tindran en compte els criteris corresponents a les competències treballades. L’alumnat compartirà aquests criteris a l’inici del projecte i dissenyarà una rúbrica.