Road To Europe fa referència a un viatge real (aprenentatge vivencial i significatiu) previst per a l’alumnat de 4t ESO. Aquest és el nivell educatiu en què es desenvoluparà el present projecte.
Tenint en compte aquesta situació real, demanarem que els alumnes simulin la creació d’una empresa de viatges, per tal que siguin protagonistes planificant una proposta de viatge des de l’inici fins al final en totes les seves vessants. En aquest sentit, hi hauran d’aplicar criteris de transversalitat (sostenibilitat, economia, diversitat, tradició cultural, història…)
El producte final serà una proposta de viatge per a una setmana a una ciutat europea del dia 17 al 21 de juny de 2018. Així doncs, l’alumnat haurà de presentar una proposta que inclogui:
- Pressupost complet.
- Disseny diari de les activitats (visites culturals, llocs d’interès, rutes, plans alternatius segons meteorologia)
- Dietes (tenint en compte intoleràncies i al·lèrgies)
- Mitjans de transport necessaris.
- Gestió del temps.
- Compra d’entrades dels llocs a visitar.
- Documentació necessària.
- Tenir previsió d’accessos de mobilitat limitada (alumne amb cadira de rodes)
La presentació haurà de ser oral, amb suport visual, i textual (tríptics, cartells publicitaris, infografies)
Per a l’avaluació es tindran en compte els criteris corresponents a les competències treballades. L’alumnat coneixerà aquests criteris per tal de participar de la autoavaluació i la coavaluació mitjançant una rúbrica.