El conte de les 7 cabretes i el llop

Com a  producte final del projecte del Teatre a l’escola, els nens i nenes de P4  hem  preparat  la representació de “Les 7 cabretes i el llop”. Hem treballat molt tots els aspectes que ens havíem plantejat des de l’inici. Esperem que us agradi!

 

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zWeQbn9nL8M[/youtube]

El càsting

Els i les alumnes de segon van participar en un càsting organitzat per la mestra de castellà on suposadament s’havien de triar els actors i actrius que millor interpretessin els 4 papers que la “directora de teatre” necessitava. Durant les interpretacions o proves, la mestra-directora i la resta de companys/es prenen notes de diferents aspectes: gestualització, volum de la veu, caracterització del personatge, memorització del text…

A P5 aprenem a fer teatre

Els nens i les nenes de P5 hem fet uns tallers per aprendre a expressar-nos i a conèixer el funcionament del teatre. Ara comencem els assajos per preparar la nostra representació que farem als infants de la Llar “Susa” i a les famílies. Al mateix temps, preparem els decorats , el vestuari….

Activitat inicial

Com a grup de treball ens semblava molt difícil trobar un repte o pregunta que ens convidés a tota l’escola a formar-nos com a actors i actrius de teatre, això ens va portar a fer servir un recurs que ja en un anterior projecte ens va funcionar.

Una parella d’actors reals va passar per les classes fent-nos veure una petita mostra i enredant-nos d’alguna manera fins al punt que algunes classes van creure que revien la visita dels directors de l’Auditori apremiant-los a preparar la Cantània o alts càrrecs de Departament que venien a supervisar els grups que farien les Competències Bàsiques.

Va ser un recurs molt ben valorat, que a la vegada que ens feia passar una bona estona ens iniciava en alguns aspectes bàsics de la representació teatral.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=GfDzUsRpXsU&list=PLyb_KZ_7PipUh7LeicOaKTr-NQnA_vItc[/youtube]

Com ens organitzem?

Aquest any, tenint en compte que és el nostre primer any a la Xarxa, vam decidir utilitzar el projecte interdisciplinar de tota l’escola per facilitar les decisions conjuntes. Tota l’escola compartirem l’activitat inicial, l’assessorament i els tallers impartits per professionals i la cloenda, però en els cicles es planificaran altres activitats específiques pels diferents cursos. Així iniciavem el projecte “El teatre a l’escola”.

Escola Montbaig: Comissió de difusió

Dins la comissió de difusió ens encarreguem de totes aquelles accions que impliquin la difusió del projecte Vine a conèixer Sant Boi!. 

Bàsicament tenim dos àrees de treball: difusió interna i difusió externa.

1. Difusió interna: inclou realitzar tota mena de tasques per difondre dins de l’escola les accions i activitats que realitza cada curs. Això inclou exposicions de treballs, cartells, murals, tallers i altres tasques realitzades a les aules. Tanmateix també des de la comissió anem informant a la resta de comissions de la gestió i els procesos de difusió.

2. Difusió externa: inclou administrar i gestionar la web de l’escola (http://agora.xtec.cat/escvaigalmontbaig/) i el twitter de l’escola (@montbaig) amb els articles, redactats i multimedia relacionats amb el nostre projecte i que també fem arribar al Bloc de la Xarxa de Competències Bàsiques. 

Escola Montbaig: Comissió d’avaluació

Com ja hem explicat anteriorment, a l’Escola Montbaig ens hem organitzat per comissions i en les sessions destinades a organitzar-nos hem elaborat el pla de treball, en aquest pla de treball vam acordar què havíem d’avaluar:

Cal avaluar el procés, per tant, hem de tenir en compte els indicadors per valorar l’activitat, i les diferents parts del procés: compartir els criteris amb l’alumnat, establir les bases d’orientació i establir els criteris per tal d’avaluar les diferents parts del procés: treballs en equip, presentacions,…

Cal avaluar també quin coneixement hem generat, aquesta és una part del fet avaluador que s’ha de veure des de diferents perspectives, per tant necessitarem elaborar una serie de graelles d’indicadors i instruments per tal de poder portar a terme l’avaluació del projecte:

  • Graella de treball cooperatiu
  • Graella criteris d’avaluació del projecte.
  • Graella  avaluació alumne.
  • Graella avaluació alumne-mestre i l’activitat.
  • Graella autoavaluació alumne.
  • Graella autoavaluació mestre.

Una vegada fet això ens vam reunir totes les comissions i van posar en comú totes les tasques realitzades.

Escola Montbaig: com ens organitzem?

Pel que fa a la programació i planificació del nostre projecte s’assoleixen els següents acords:

1. Es programarà una situació problema/repte des de P-3 a 6è de Primària anomenada “Vine a descobrir St. Boi “.
2. Es organitzem les 21 persones de l’equip impulsor en quatre comissions (sota el criteri de que a cada comissió hi hagi com a mínim un membre de cada cicle i etapa): 2.1 Programació : Ana Torres, Urbana Punzano, Rosabel Martí, Miguel A Delgado, Judith Carrique i Isabel Cabrera.
2..2 Metodologia: Núria Molinos, Diego Domínguez, Silvia Chicharro; Cristina Sillero i Maria Matías.
2.3 Avaluació: Raquel Rubio, Ana Soto, Mª Jesús Román, Josep Cárdenas.
2.4 Difusió: Mònica Figueras, Sònia Monroy, Ana Gimeno, Isabel Calvo, Mª Josefa González i Mariona Beltran.

Escola Montbaig

Equip impulsor de la Xarxa  de Competències Bàsiques

Curs 2017- 2018