La millor manera de verificar totes aquestes hipòtesis és experimentant amb els materials a l’aula d’educació física. Per això, demanem ajut a la mestra especialista, que dedica unes quantes sessions a l’experimentació amb pilotes, raquetes i superfícies de diverses característiques, fins que els nens i nenes arriben a la conclusió que el que han vist a la imatge no deu ser un minitramp, ja que no s’hi pot jugar bé.
Des de les especialitats va molt bé el fet de poder-se afegir al treball iniciat a les tutories, ja que sinó és complicat desenvolupar el treball per projectes pròpiament dit a les especialitats a causa de diversos factors.
És una oportunitat per a poder integrar-se en la vida de l’aula del grup i participar en el desenvolupament de les seves inquietuds o ajudar a resoldre algun dubte de manera més activa i experimental. L’àrea d’educació física ha afegit l’aspecte motriu al treball que s’estava fent dintre de l’aula.
La valoració és molt positiva, ja que d’aquesta manera el treball és globalitzat i les especialitats poden integrar-se perquè normalment són àmbits que queden una mica a part degut a les seves pròpies característiques.