El primer pas que vam fer, va ser fer un buidatge dels coneixements previs dels alumnes on cadascú deia el que sabia o intuïa a partir de la foto triada.
A partir d’aquest buidatge van començar a sorgir dubtes sobre coses que no sabien i tenien interès per conèixer. D’aquests dubtes vam confegir les preguntes concretes dels temes que volien saber.
Cada taula, mitjançant el debat, es va posar d’acord per triar una única preguntar a treballar. En van sorgir 5, una per taula:
- Com mengen i què mengen
- Perquè tenen ulls allargats
- Com és una família a la Xina
- Com és la Xina
- Com vesteixen a la Xina
Durant un període de mes i mig els alumnes van estar portant informació i resposta a la pregunta que havia tocat a la seva taula. Conforme aquestes respostes arribaven, prèviament treballades a casa, els infants feien una explicació a la resta de companys. Un cop feta aquesta explicació la taula en concret s’encarregava de plasmar aquesta informació per afegir-la a la carpeta d’aula.