Implementació

El projecte parteix d’una pregunta guia, i comença amb una conversa inicial en grup, en la qual es mostren molt encuriosits i sorgeixen diferents temes:

  • Sempre neva aquí a la nostra ciutat/poble?
  • Com és la neu?:  Alumnes expliquen que han vist/tocat la neu, altres comenten que encara no i se la imaginen com serà. A partir d’aquí la conversa va encaminada a una sèrie de preguntes i d’hipòtesi (la neu és dura o tova? Quina olor fa? Si toco la neu desapareixerà? Necessitem molt de fred per tenir neu? Podem fer neu a l’escola?

Centrem doncs el nostre projecte en aquests dos blocs:
Per una banda, durant unes setmanes hem fet un recull de temperatures de 3 zones que tinguin diferents temperatures: la nostra aula, la zona del pati i alguna pista d’esquí. Al finalitzar el recull de dades setmanal hem fet unes gràfiques per plasmar els resultats i fer prediccions.
Per altra banda, hem fet dos experiments: Exposar l’aigua a diferents temperatures (calor, nevera, congelador) per conèixer l’evolució que fa la temperatura durant procés de congelació de l’aigua. I també fer neu artificial amb aigua i poliacrilat de sodi (pols de l’interior dels bolquers).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *