Com que ens hem repartit la feina i cada grup ha hagut de contestar diferents preguntes, en acabar el portaveu de cada equip comparteix la informació amb la resta de la classe. Aquestes sessions són molt profitoses per treballar l’expressió oral.
De la posada en comú sorgeix una nova conversa (un cop més s’enregistra i se’n fa la transcripció, perquè dóna molta informació per tal de poder avaluar els infants. A més, la transcripció s’afegeix al quadern d’aprenentatge, perquè així podem revisar el que hem dit quan és necessari). En aquest diàleg un alumne diu que la pilota de joc rebota damunt d’un matalàs, i amb aquesta afirmació s’obre un nou debat:
POT REBOTAR LA PILOTA SOBRE UN MATALÀS?
- Josep: Jo dic que és un matalàs, perquè si no, la pilota no rebotaria.
- Leyre: Pels vídeos que he vist a Internet, jo dic que sí rebota, però no sobre un matalàs, sinó sobre una taula, com al ping-pong.
- Júlia: Penso que no pot ser un matalàs, perquè si no, rebotaria massa, la pilota sortiria disparada enlaire.
- Jan: Mirant la imatge, a primera vista, em sembla que són com els matalassos de les atraccions.
- Valeria: Jo penso que amb el pes d’una persona rebota, però amb el d’una pilota no.