Durant el curs 2016-2017 l’equip de mestres de l’Escola Pla de les Vinyes va reflexionar sobre la necessitat de portar a terme un canvi metodològic que situés l’alumne com a protagonista de l’aprenentatge i que l’apropés a ser el més competencial possible. Es van portar a terme moltes reunions i trobades, que van permetre un espai de reflexió i de presa de decisions. Així vam decidir afrontar la metodologia del TREBALL PER PROJECTES.
Un cop arribat aquest punt, vam sentir la sentir la necessitat de sentir-nos acollits per altres mestres i professionals que estan en aquesta mateixa situació o similar. Per aquest motiu vam veure en la Xarxa de Competències Bàsiques una bona possibilitat, que ens ajudés a trobar recursos i compartir i reflexionar sobre idees i pràctiques.
Fins ara a l’escola hem anat experimentant amb aquesta metodologia a través d’un projecte d’escola que es feia anualment. També hem implementat d’altres metodologies de treball com són els racons, els tallers i els ambients. No obstant això, ampliar la metodologia de treball per projectes al llarg de tot el curs i a tots els nivells, i englobant totes les àrees, ens provoca, en ocasions, dubtes i neguits, especialment sobre el procés de planificació i avaluació.