Planificació

Volem un skatepark!

Aquesta és la frase que ens van dir uns alumnes a l’hora del pati. A partir d’aquí, les mestres vam veure que seria una bona idea per tirar-ho endavant com a projecte de Cicle Mitjà i Superior.

Abans de començar, però, ens vam posar en contacte amb l’ajuntament per saber si es podria construir un skatepark al poble, ja que ens agradaria que l’objectiu final del projecte fos una realitat.

A continuació ens vam plantejar en quines dates i horari podíem portar-lo a terme. Teniem clar que volíem fer el projecte en quinze dies, però  ens vam preguntar si seria millor fer una franja horària diària o dedicar-hi totes les hores. Després  de debatre amb el claustre vam decidir dedicar-hi una franja horària cada dia (una hora i mitja o dues), ja que aquest és el primer projecte que fem d’aquestes característiques i ens feia por no poder gestionar tantes hores amb l’alumnat i trobàvem a faltar alguna  estona per reflexionar sobre la nostra tasca.

Així doncs, vam programar començar el projecte el dia 2 de maig i acabar-lo el 16, dedicant-hi cada dia una sessió d’hora i mitja o dues. Amb la possibilitat d’allargar-lo o escurçar-lo, segons les necessitats. Pel què fa als recursos humans hi participaran totes les mestres dels dos cicles, que són quatre.

Les reunions prèvies a la implementació del projecte han servit per documentar-nos sobre la metodologia  i l’organització. Totes les mestres estàvem il·lusionades i,  al mateix temps, neguitoses davant d’aquest nou repte. Ens ens sortirem?

Grup impulsor planificant el projecte

Horari projecte Skatepark CM i CS

 

VISITEM LA SECRETARIA DE L’ESCOLA

El següent ofici que volíem investigar era el de la Laura, ja que la coneixíem molt però no sabíem com es deia el seu ofici ni quina era la seva feina.

Vam observar que no portava uniforme, que feia fotocòpies, atenia al telèfon, rebia correus i també recollia els paquets, entre moltes altres coses.

Ens va explicar que el seu ofici era el d’administrativa. En acabar ens va deixar fer el seu ofici a nosaltres per viure’l en primera persona.

Per acabar la sessió i en asamblea vam reviure tot el que havíem fet per fer d’administratius i administratives i que n’havíem après. Revisant el full de ruta, vam decidir que la propera visita seria amb la Judit, la coordinadora de monitors i monitores.

Aquí podeu veure quina estona més atrafegada vam passar.

ANEM A LA CUINA

El primer ofici de l’escola que volíem descobrir era el de cuiners i cuineres. Què feien, quins estris utilitzaven, quin era el seu uniforme i sobretot quantes persones feien aquest ofici. Un cop allà i després de fer a les cuineres totes les preguntes que teníem vam poder fer l’ofici de veritat, nosaltres mateixos.

Per acabar, vam fer l’assamblea per fer memòria de tot el què ens havien explicat  i parlar de l’experiència que havíem viscut. També havíem descobert que a l’escola hi ha 2 cuineres i 1 ajudant de cuina. 

Per acabar l’assamblea tocava revisar el full de ruta.  Què més volem fer ara?

Anar  amb la Laura i saber quin ofici fa -van contestar-. Així doncs aquest era el nostre nou objectiu.

SITUAR ST MARTÍ A CATALUNYA

COM ARRIBAR A ST MARTÍ

Els alumnes de 4t fan una recerca d’informació  del lloc,  van situar l’indret a Catalunya i van estudiar com arribar-hi des dels diferents punts de Catalunya. El projecte és donar a conèixer el nostre patrimoni, per tant volien saber com podrien arribar els visitants a StMartí i quins mitjans de transport hi podien utilitzar.

SORTIDA A L’ESGLÈSIA, ORIGEN DEL NOSTRE POBLE

INVESTIGUEM EL LLOC

A 4t es va començar el projecte tot fent un treball de recerca per tal de conèixer la seva història, l’indret on s’ubica, què l’envolta,… Primerament es van desplaçar a St. Martí de Riudeperes i distribuïts en grups els alumnes van fer una recerca d’informació: de l’interior i l’exterior de l’edifici, de la flora i la fauna.

TALLER

TALLERS DE PLÀSTICA

A partir del 2n trimestre hem realitzat tres tallers d’art romànic: escultura, pintura i arquitectura. Els alumnes de 5è i 6è han passat pels tres grups i han elaborat una maqueta de Sant Martí de Riudeperes (amb Plays Mais), han pintat un retaule de l’època (Pantocràtor) sobre la vida de Sant Martí i han modelat una escultura romànica amb fang.

METODOLOGIA

METODOLOGIA

Es tracta d’un projecte treballat de forma diferent a CM i a CS.

A CS, al llarg de tot el curs i en el que s’han treballat diferents àrees curriculars de forma competencial. Consisteix en un treball d’estudi i recerca sobre aquest edifici d’estil romànic, que té a veure amb l’origen del poble de Calldetenes.

A CM els alumnes de 4t han treballat tot el medi a partir d’un fil conductor que ha sigut l’origen del nostre poble.

Pel que fa a la metodologia, els alumnes han treballat en grups de 4 – 6, fent un treball cooperatiu i on a partir de la informació que els demanaven havien de fer  una recerca utilitzant internet i llibres.

Aquest projecte s’ha utilitzat per introduir als alumnes en el ús i coneixement d’eines com el correu electrònic i el drive per desenvolupar un treball més d’equip i cooperatiu. S’han fet exposicions d’informació de forma oral i escrita.

PLANIFICACIÓ

PLANIFICACIÓ/DESCRIPCIÓ

Des del Departament d’Ensenyament va arribar una proposta de Projecte Educatiu d’Adopció de Monuments que va semblar molt interessant. Aquesta proposta es basa en la idea de l’apadrinament o adopció d’un element patrimoni per part dels centres educatius del poble, la qual cosa comporta donar-li valor i aprofundir en el seu coneixement des del punt de vista, històric, artístic, cultural i natural i alhora fer que arribi a la comunitat i entorn de l’escola. L’escola va proposar aquest idea en un consell municipal celebrat el curs passat i els centres educatius del poble es van afegir a participar d’aquest projecte. Aquest programa requereix, per part dels centres, realitzar una sèrie d’activitats entorn de l’element patrimonial escollit, en el marc de les programacions curriculars i accions de recerca interdisciplinària.

El lloc d’apadrinament ha estat Sant Martí de Riudeperes ja que és el nucli on va néixer el nostre poble. El desenvolupament d’aquest projecte el duen a terme principalment els grups de 4t., 5è. i 6è. Els alumnes de 4t. realitzen aquest projecte des de l’àmbit de Coneixement de medi.

A 4t es va començar el curs tot fent un treball de recerca per tal de conèixer la seva història, l’indret on s’ubica, què l’envolta,… Primerament es van desplaçar a St. Martí de Riudeperes i distribuïts en grups els alumnes van fer una recerca d’informació: de l’interior i l’exterior de l’edifici, de la flora i la fauna.

A Cicle Superior es va plantejar diferent. Primerament es va fer un treball de recerca d’informació demanant a casa i consultant llibres i Internet. La sortida a l’esglèsia es va fer com a cloenda del projecte. Es va situar l’església en el context històric i a partir d’aquí vam poder conèixer l’Edat Mitjana i els estils arquitectònics de l’època: romànic i gòtic.