Volem superar-nos!

Ens trobem amb 3 reptes que volem solucionar de la biblioteca antiga

  1. Mantenir l’ordre a la biblioteca.Cal fixar mesures per mantenir l’ordre. Pensem idees!
  2. Renovació de revistes mensual (normalment, se’ns allargava molt)
  3. El fet de compartim la biblioteca amb sala de mestres, ens passa que a vegades no poden venir els mestres a treballar perquè estan explicant contes o no poden venir els alumnes perquè els mestres estan reunits. Cal revisar horaris o marcar franges per tal d’establir l’harmonia que volem tenir a la biblioteca.

Propostes alumnes!

Un cop tenim la biblioteca organitzada, cada tutor reflexiona amb els seus alumnes quina ha de ser el funcionament correcte de la biblioteca i ells mateixos donen propostes:

  • Hospital de llibres
  • Marcadors d’espai, d’on treuen els llibres per saber on anaven
  • Carnet de biblioteca
  • Llibres recomanats
  • Convidar a les famílies a llegir llibres
  • Titelles
  • Els alumnes grans expliquen contes als petits (s’ofereixen voluntaris de manera periòdica) usant diferent recursos, contes, titelles, àlbums il·lustrats, llegendes….

Implementació- Escola Gafarró

– Formulem preguntes: Què en volem saber del procés de creació d’una revista?

– Es formen grups heterogenis partint de la definició de rols i s’escullen entre ells. També es recorden les responsabilitats explícites de cadascun dels rols.

– Resolem dubtes: Revistes físiques, revistes digitals, consells d’experts…Això ens permet relacionar els coneixements previs amb els nous aprenentatges adquirits.

– Ho documentem: mapa conceptual, articles, entrevistes…

– Ho consensuem i prenem acords: Fem assemblees.

Finalment, es maqueta el producte final de la revista “Somriu, somia viu!”

Classifiquem

Per grups de treball, fem una llista d’aquells llibres que puguin ser més atractius per als infants i els comprem. Dels que podem aprofitar, els ajuntem, en fem una classificació segons el seu contingut. Elaborem unes etiquetes de les diferents categories i destaquem les novetats amb faristols, estanteries noves..

Cada dia ens agrada més la nostra biblioteca! Cadascú ha aportat el seu granet de sorra i ens està agradant molt!!

Seguim!

Ens adonem que ens falten mobles: demanem a les famílies si en tenen algun i aconseguim mobiliari segons les nostres necessitats. Us deixem alguna fotografia perquè us en feu a l’idea del procés.

També col·loquem plantes, sofàs, mosquiteres, quadres, bola del món, flors seques, per aconseguir aquell ambient que buscàvem inicialment.

 

Segimon Comas: ENS PRESENTEM!!!!

Hola a tothom!!!

Som l’equip de mestres d’infantil i primària de l’escola Segimon Comas de Sant Quirze de Besora. Aquest es el segon any que formem part de la Xarxa, i aquesta vegada ho fem amb la implicació de tot el claustre.

El nostre objectiu és anar fent petites millores en la nostra tasca educativa, tot avançant en la metodologia de treball per projectes que ja tenim iniciada a l’escola.

Aquest curs ens proposem treballar per assolir objectius, i definir i arribar acords, a nivell d’escola i de projecte educatiu (organització, planificació, metodologia,…). I assolir objectius i acordar aspectes més concrets de cicle i de nivell (avaluació, metodologia, comunicació amb les famílies,…). Tot tenint com a punt de partida la metodologia de treball per projectes.

El projecte que documentarem i que podreu anar seguint en aquest bloc es el de “Els Oficis”, un projecte que és portarà a terme als cursos de P3, P4 i P5.

Compartim amb vosaltres!!!!

Projecte 4t / “Perquè hi ha algunes plantes que perden les fulles a l’hivern?”/ PLANIFICACIÓ

El treball per projectes  ha de ser una forma de vida,no només de l’aula, sinó de tota l’escola. És un repte compartit per alumnes, mestres, direccions i tota la comunitat educativa

Presentació missió. Com ens organitzarem?

Plantegem que ha arribat la primavera i que és un bon moment per treballar les plantes  proposem fer un herbari. Proposem de fer una sortida a l’arborètum per agafar fulles. Ens organitzarem en grups cooperatius. Es presenten els càrrecs i les normes de treball en equip. Assignem els càrrecs als membres de cada grup.

Desencadenant, pregunta i objectiu.

La sortida es farà just a l’inici del trimestre quan les fulles encara no hauran sortit. Un cop a l’arborètum, els fem notar que hi ha molts arbres que no es poden identificar perquè falten cartells, a més no podem agafar fulles ja que encara no han sortit. Allà, reunim i llancem la pregunta “Perquè hi ha algunes plantes que perden les fulles a l’hivern?”

Ens repartim les zones de l’arborètum per classes i cada grup escollirà una espècie d’arbre o arbust que estigui dins la seva zona. Li farem una foto en l’estat en que es troba en el moment de la primera visita.

Ens presentem

Des de 1856 fent història a Manlleu

La nostra escola és present a Manlleu des de l’any 1856 quan s’obrien les primeres aules d’ensenyament femení. L’escola Vedruna actual és hereva d’una iniciativa educativa impulsada per una gran educadora: Joaquima de Vedruna i de Mas. El seu projecte és avui a més de 23 països de quatre continents.

L’escola forma part d’una xarxa de 36 escoles Vedruna al nostre país i moltes més a la resta de l’Estat. Som un col·lectiu en l’òrbita de l’escola cristiana de Catalunya compromesa en la seva cultura i la seva llengua.

El nostre centre està vinculat al centre docent: La Salle-Manlleu. Resolució 563/97 de la Direcció General de Centres. Units per oferir una educació humanista i cristiana des dels 3 fins als 20 anys. Les escoles El Carme-Vedruna i la Salle volen donar conjuntament una resposta social al dret que té tota persona a l’educació.

Actualment a l’escola Vedruna Manlleu hi ha escolaritzats 530 alumnes.

Avui és un centre concertat que ha sabut adaptar-se als canvis de la nova societat emergent: l’arribada de gent d’altres cultures i les canviants necessitats dels nostres alumnes, desenvolupant estratègies i metodologies per tal d’atendre la gran diversitat que caracteritza la nostra escola. 

Implementació a l’Heurom

Després de la planificació, vam buscar informacions a través de:

  • Experts que sabíem que treballaven en periòdics.
  • Revistes on es descrivien textos científics.
  • Consultant enllaços a internet que ens mostrava diverses informacions.
  • Visualitzant videos

Cada grup de treball buscava informació a una pregunta concreta que havíem fet o el personatge que treballaven i ho posaven en comú. D’aquesta manera ho relacionàvem amb els coneixements previs.

Al haver de fer una presentació, s’esforçaven en que la informació fos clara i adequada als oients.

Per autoregular-se vam utilitzar unes rúbriques de treball en equip, cadascú es valorava com ho estava fent.

El resultat final era una presentació digital i això ja documentava el seu procés d’aprenentatge.