IMPLEMENTACIÓ CICLE SUPERIOR

Durant una setmana vam organitzar l’horari de 9 a 11 per fer el treball d’investigació.

 

 
Dilluns Dimarts Dimecres Dijous Divendres
9-10 Fer els grups de treball cooperatiu.

Distribuir els rols.

Explicar el diari d’aula.

Acabar la rúbrica.

Què sabem?

Què volem saber?

Treball d’investigació. Treball d’investigació. Síntesi de la investigació.
10-11 Elaborar la rúbrica d’avaluació. Decidim la pregunta investigable. Treball d’investigació. Treball d’investigació. Síntesi de la investigació.

 

Una altra setmana vam fer la part plàstica per l’exposició de Sant Jordi, i aquesta va ser l’organització:

 

Dilluns Dimarts Dimecres Dijous Divendres
15 – 16:30 Decidim com plasmarem la investigació en un treball plàstic. Treball plàstic. Treball plàstic. Treball plàstic. Treball plàstic.
Rúbrica final.

 

IMPLEMENTACIÓ CICLE MITJÀ

El punt de partida va ser demanar als alumnes què sabien i llavors què volien saber sobre el tema de l’alimentació. Es van recollir els diferents interessos dels alumnes i els mestres vam fer un buidat en 6 blocs.

Es van fer 6 grups amb nens i nenes de tercer i quart barrejats segons els seus interessos. Cada grup tenia un mestre referent i el projecte es va realitzar durant quatre dies.

IMPLEMENTACIÓ CICLE INICIAL

Vam començar aquest projecte de cicle amb una activitat inicial que consistia en portar diversos  aliments a l’aula i proposar als nens/es que, per grups, fessin classificacions segons els seus criteris per saber els coneixements previs que tenien.  Els vam posar en comú i a partir d’aquí els vam demanar què els agradaria conèixer o investigar. En un document compartit al drive cada classe va anotar els diferents interessos dels quals vam fer una  selecció.

A partir d’aquí vam organitzar les següents activitats per donar resposta a aquests interessos.

IMPLEMENTACIÓ EDUCACIÓ INFANTIL

Hem realitzat el projecte al llarg de tres setmanes. La temporització del projecte ha vingut marcada per l’exposició de St. Jordi.

Durant aquestes tres setmanes hem modificat l’horari i així hem pogut treballar sense limitacions ni franges horàries. Això ens ha permès treballar globalment i de manera continuada. Alhora ha permès que tots els mestres que intervenen a l’aula s’hagin implicat en el projecte.

Hem prioritzat activitats experimentals i sensorials: tastar, tocar, observar, olorar… i també plàstiques.

ELS JOCS NOUS DEL PATI

Què ha passat amb les cabanes?

Durant la setmana cultural els alumnes amb l’ajuda dels pares i alguna mestra vam pensar diferents maneres de fer cabanes amb material molt bàsic:

  • caixes de fruita de plàstic.
  • roba
  • llistons de fusta
  • corda gruixuda
  • cordill
  • branques…

Després d’una setmana de fer les cabanes, ens hem trobat que algunes  s’han ensorrat i d’altres estan en millors condicions. Cal fer una reconstrucció d’aquelles que no estan bé, així que repensem com les podem arreglar i a les estones de pati ens hi posem.

cof

La idea de reconstruir les cabanes pot esdevenir una distracció atraient pels alumnes a les estones del pati.

 

 

Què ha passat amb les cuinetes, els jocs d’equilibri, els jocs de terra…?

Totes aquestes construccions són molt resistents i aguanten molt bé. Alguns alumnes es queixen que es troben bruta la bobina que fa de taula (plena de papers d’entrepans).

Pensem que podem posar unes normes d’utilització: no embrutar els materials.

També acordem que farem cartells per les papereres del pati per poder-ho llençar papers i plàstics i per les papereres de l’orgànic.

cof

dig

Les plantes i els arbustos s’han de regar!!!

Els arbustos (photinies) de l’entrada de l’escola s’hauran de regar sovint, així que els alumnes d’E.I a l’hora del pati s’encarregaran de fer aquesta tasca.

 

 

Planificació

  • MOTIU DEL PROJECTE

El projecte que ens vam proposar va ser a nivell d’escola, perquè consideràvem que com a grup impulsor format per mestres de tots els cicles, era més adient proposar un projecte comú de tota l’escola, és a dir, que tothom hi pogués participar.

 

El nostre projecte és el PATI, sorgit d’un debat o un problema que arrosseguem des de fa anys:

 

  • El futbol com a joc principal.
  • Poca iniciativa per jugar a altres jocs i agressivitat.
  • Poca cura i mal ús dels materials del pati.
  • Falta de recursos físics al pati.

 

Per tant sempre hi havia baralles.

 

La línia conductora del projecte ha estat el fet de fer prendre consciència i involucrar als delegats en el  desenvolupament global de les activitats (diagnosi, problemes, proposta de possibles solucions, dur a terme aquestes propostes,…)

Examen als pares!

Una vegada realitzada la setmana cultural on vam aprofitar el projecte per demanar la participació de les famílies per vestir el nostre pati. A l’hora de plantejar l’avaluació vam creure interessant demanar l’opinió a les famílies.

Els vam passar una enquesta telemàtica i anònima a través del google per tal de recollir les seves valoracions i sensacions per poder autoavaluar-nos i millorar en les futures activitats que proposem.

En general la resposta ha estat molt positiva. L’activitat va ser un èxit i els comentaris “negatius” els entomem com a crítiques constructives per continuar treballant conjuntament per la millora del nostre pati.