A partir d’una reunió prèvia amb tot el claustre, vam decidir un tema que reunís les següents condicions: transversal en les diferents àrees, creatiu, provocador i que es pogués treballar a nivell de tota l’escola.
El resultat va ser el següent: “EL FORAT”.
El mateix dia va aparèixer aquesta imatge a totes les aules. A partir d’aquí, l’alumnat va començar a fer hipòtesis sobre què era, d’on era, com havia aparegut…
Aquest va ser el motor perquè cada grup classe comencés un projecte sobre aquest forat.
P3: Els dracs són bons o dolents
P4: On amaguen els tresors els pirates?
P5: Què hi ha dins la Terra?
Primer: Com són els forats?
Segon: Com és que les galeries dels formiguers no s’enfonsen?
Tercer: Hi ha una màquina que absorbeix les estrelles?
Quart: Quan ens morim serem fòssils?
Cinquè: Necessitats orgàniques i fisiològiques de l’ésser humà al llarg de la història.
Sisè: Com sabem que el que tu veus és el que jo veig?
Amb l’objectiu de fer un tancament del projecte d’escola es va decidir fer, com a producte final, una exposició oberta a tota la comunitat educativa i un congrés a nivell d’escola.