EL FORAT: METODOLOGIA

Un cop triat el tema, es fa una pluja d’idees on es formula una gran pregunta. Per poder respondre aquesta pregunta cal investigar diversos aspectes sobre el tema.

A partir d’aquí es treballa de diferents maneres:

  • En gran grup fent conversa i decidint com treballarem per poder respondre la pregunta. Aquí apareixen idees i hipòtesis que caldrà aprofundir-hi.
  • Treball per parelles, buscar informació a l’ordinador. Es comparteix la informació  amb la resta de la classe.
  • Es distribueix la classe en grups cooperatius. Cada grup es distribueix els rols: portaveu, secretari, moderador i encarregat de material.
  • Grups d’experts.
  • Treball individual.Projecte “El forat” 3r

Després de cada investigació , cada grup fa una exposició oral a la resta de la classe del treball realitzat i se’n treuen conclusions col·lectives.

D’on traiem la informació?

  • Llibres del Bibliobús.
  • Material que porten els alumnes.
  • Informació aconseguida juntament amb els pares.
  • Pàgines web, vídeos.
  • Revistes, contes, llegendes.
  • Xerrades d’experts
  • Explicació per part dels alumnes d’un nivell a un altre. Per exemple, els alumnes de p5, que treballaven l’interior de la Terra, van fer una xerrada als alumnes de 3r que treballaven els planetes del sistema solar i tenien dubtes sobre el nostre planeta.
  • Sortides per aconseguir informació a través de l’observació directa.

Àrees treballades:

  • Llengua catalana
  • Llengua castellana
  • Llengua anglesa
  • Matemàtiques
  • Plàstica
  • Música a Educació Infantil

Projecte “El forat” 3r

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *