Tal com us hem explicat en la presentació de l’equip impulsor, és el segon any que estem participant en la xarxa de competències. Tenint present les diferents reflexions i valoracions que vàrem recollir el curs passat, tot el grup impulsor hem valorat i acordat els següents canvis en el treball per projectes:
- La durada del projecte: es portarà a terme entre el primer i segon trimestre.
- L’horari: aquest curs, tots els alumnes de CI, CM i CS, cada dijous de 9h a 11h impartim el treball per projectes.
- Els mestres: sempre hi ha dos/tres mestres dins aula.
- La metodologia: ens basem molt en el treball cooperatiu, grups heterogenis.
- Coordinacions: normalment un cop per setmana ens coordinem tots els mestres implicats en el projecte.
El nostre projecte es titula “EL PATI DELS NOSTRES SOMNIS”. Ha sorgit degut a què el curs passat ens vàrem adonar que els nens i nenes a l’hora del pati sempre acabaven jugant a futbol o parlant entre ells i no hi havia un pati gaire dinàmic i divers. Creiem que és un projecte que no parteix tan dels interessos de l’escola sinó com d’una necessitat que hem observat per tal de poder millorar un espai comú i que se’l sentin més seu. Dit d’una altra manera, els nens i nenes es motivaran tot fent un servei a l’escola que quedarà allà perquè tots els seus companys i companyes en puguin treure profit.
L’objectiu del nostre projecte és canviar les dinàmiques de joc, millorar i “reformar” el pati perquè tots els alumnes en puguin gaudir, s’ho passin bé i no acabin jugant sempre el mateix.
També dir que abans de començar a impartir el projecte amb els alumnes, tots els mestres implicats ens hem trobat per tal de consensuar diferents aspectes com: els objectius que volem treballar, com avaluarem, què volem que sàpiguen els nens de cada cicle i quines àrees seran les implicades.
Amb aquest projecte pretenem: donar molt protagonisme a l’alumnat, potenciar alumnes actius, creatius i reflexius, canviar el rol del mestre, potenciar el treball cooperatiu, avaluar per construir, potenciar l’experimentació, la descoberta i descobrir conjuntament (mestre-alumne).