D’ON SORGEIX EL PROJECTE?

QUANTES PERSONES TREBALLEN A L’ESCOLA? Aquesta és la pregunta on va acabar la conversa d’un dia que hi havia pocs nens a l’aula perquè molts estaven malalts.

Només hi ha 2 nenes! -va dir un nen- Sí, i molts nens.- va contestar-li un altre-. I quants nens i quantes nenes hi ha a l’escola? Guanyen les nenes? -va preguntar una nena-. I de mestres? Quants sou? – va preguntar un altre alumne-. Ho investiguem? – va preguntar un altre-.

Així és com intentant esbrinar quants mestres hi ha a l’escola comencem a descobrir que hi ha altres oficis que també són necessaris per a què la nostra escola funcioni.

Comptant els mestres: – La Gemma! -diu una nena- No. la Gemma és monitora de menjador -li contesta, decidit, un company. És veritat no tots sou mestres! …i quantes monitores hi ha? Podem investigar quantes persones treballen a l’escola? 

En aquest punt, veiem com a mestres, que ja tenim elements essencial per realitzar un bon projecte: una bona pregunta, una alta motivació dels alumnes per avançar, una realitat propera que ens permet donar resposta, facilitat per integrar continguts de totes les àrees,…

Així doncs ens posem a treballar!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *