QUIN ÉS EL PAPER DEL /LA MESTRE/A ?
El mestre actua com a facilitador perquè l’ activitat sigui significativa i estimuli el potencial de desenvolupament de tots els infants.
QUIN ÉS EL PAPER DE L’ALUMNE?
Dins de cada un dels ambients, a partir de presentar propostes, més o menys estructurades a cada ambient es procura que cada alumne triï de manera lliure i autònoma la que més li motiva, agrada, … amb la llibertat de poder canviar de proposta.
Les propostes s’ intenta que permetin organitzar la interacció, la relació i la comunicació entre l’ alumnat i promovent un aprenentatge autònom i cooperatiu, i que l’ infant prengui decisions, provi estratègies diferents (“pensar, conèixer i descobrir”), amb la idea que s’ aprengui fent i també reflexionant sobre el que es fa (es posa en comú al final de la sessió). També es facilita i potencia la creativitat i la iniciativa personal.
L’ objectiu final d’ aquesta metodologia és que els alumnes construeixin els seus propis aprenentatges al seu propi ritme a partir del joc, l’ experimentació i el treball cooperatiu.
CANVIS O MILLORES DE CARA AL SEGÜENT CURS:
Durant aquest curs, a l’ iniciar els ambients i per diversos condicionants (d’ espai sobretot), s’ ha optat per fer “grups barrejats d’ alumnes” dels tres nivells fixes per part de l’ equip de mestres del cicle, i anar “rodant” de manera periòdica per cada ambient. De cara a curs vinent s’ intentarà que l’ alumne pugui triar l’ ambient que li ve més de gust fer (amb una limitació de nombre d’ alumnes per ambient) intentant aproximar-nos a una “lliure circulació”!