METODOLOGIA
Hem utilitzat una metodologia globalitzada, on els alumnes han estat els protagonistes del seu propi aprenentatge, un aprenentatge significatiu on constantment han replantejat hipòtesis i s’han formulat noves preguntes a mesura que el projecte avançava. Han après a aprendre a aprendre, a saber buscar una bona base científica que els ha permès a ser crítics, i a saber tolerar les diferents maneres de veure les coses.
LES ACTIVITATS: Totes les han viscut en primera persona. Ells han estat els protagonistes.
EL TREBALL: individual, en grups cooperatius i barrejats amb els altres dos quarts. Hem treballat en diferents llocs, carrers, muntanyes, aula, utilitzant les noves tecnologies,…
RECERCA D’INFORMACIÓ: a través de diferents fonts ( fonts històriques biblioteca, ruta pel casc antic de Torelló,..) han après a buscar, seleccionar, contrastar, comparar diferents informacions d’ells mateixos a través del diàleg, la tolerància, el saber escoltar, el saber esperar,…
MOTIVACIÓ: extraordinària.
PERQUÈ?
Perquè han estat ben atesos (diversitat), han desenvolupat la seva autonomia, han après a respectar-se mútuament, a ser solidaris i a treballar en grup. Han obtingut més confiança en ells mateixos tenen més autoestima. Han connectat moltíssim amb la realitat.