COM ENS ORGANITZEM?

Les mestres vam valorar quin tipus de música podria ser la més adient pels nens i nenes d’educació infantil. Finalment, vam escollir la música africana perquè és una música amb molta percussió i fàcil d’apropar als nostres alumnes.

L’equip de mestres hem treballat el projecte a partir de les diferents metodologies pròpies d’infantil: ambients, tallers, sortides, festes… i tenint presents totes les àrees del currículum.

COM ENS ORGANITZEM?

Partim de la visualització d’un vídeo relacionat amb la cultura africana, i al llarg del projecte tenim present la festa de fi de curs i d’aquí ens sorgeixen les propostes següents:

Ambients:

Es fan tres ambients de quatre sessions on es barregen els nens i nenes de tot el cicle. Els ambients estan relacionats, en aquest cas, amb l’Àfrica.

  • Ambient de cereals
  • Ambient de creativitat i jocs africans
  • Ambient de música africana

Tallers:

Es van relacionar els tallers amb carnestoltes. Se’n van fer dos amb tots els nens i nenes del cicle barrejats.

  • Taller de collarets: s’elaboren complements per la disfressa de la festa de Carnestoltes i per la festa de final de curs.
  • Taller de maquillatge: pintem les cares dels nens i les nens d’animals africans i maquillatge ètnic.

Sortides:

  •  Al forn de pa del poble, relacionada amb l’ambient del pa.
  • A l’Auditori de Barcelona per veure l’espectacle Ma, me, mi,… Mozart.

Activitats a l’escola:

  • Vam gaudir d’un CERCLE DE PERCUSSIÓ amb instruments africans portat a terme per Jordi Vinyoles, a nivell de cicle.
  • Activitat de PERCUSSIÓ CORPORAL, a nivell d’escola, amb en Santi Serratosa.

Festes:

  • Carnestoltes
  • Fi de curs

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *