En grups de tres o quatre alumnes heterogenis i les dues classes barrejades. També hi haurà activitats individuals, de gran grup…
Les tasques a fer seran:
- Xerrada/debat de les tres preguntes inicials.
- Pluja d’idees de com es fa una maqueta i què cal posar-hi per representar el poble. Col·laboració Xavier Prims.
- Estudi dels diferents aspectes que s’hi volen reflectir: medi físic, urbanístic, vies de comunicació.
- El projecte serà guiat però es tindrà en compte les aportacions dels alumnes i les possibles derivacions segons els seus interessos.
- Tots els grups buscaran la informació seguint el guió que ha sorgit de tot el grup classe i de tant en tant es faran posades en comú de la tasca que van realitzant.
- Es repartiran les tasques de representar la maqueta per grups i cada grup idearà com fer-ho.
Els mestres que participem en el projecte portem a terme les següents accions de planificació:
- Programació i coordinació setmanal de les tutores i traspàs d’informació a les mestres de suport. Si cal més coordinació es realitzarà més sovint.
- El professorat anirà guiant als diferents grups durant el procés d’investigació i documentació.
- El projecte es documentarà a partir d’enllaços facilitats pels mestres, llibres, preguntes a familiars, entrevistes, visites…
- Durant el procés faran sovint valoracions del treball i actituds del grup de treball. Es valoraran les posades en comú. Es farà una exposició del treball fet per grups a altres alumnes. Al final es farà una rúbrica.
- A part de les dues sessions destinades a projectes, si cal s’utilitzaran sessions d’altres matèries.