Aquest curs, a l’Escola treballem La Música com a eix transversal. Cada aula té el nom d’un tipus de música. Els alumnes de Sisè som EL RAP.
Per començar, vam fer una primera sessió de “pluja d’idees” a partir de què sabíem i què volíem saber o no sabíem segur sobre el RAP.
Vam fer una llista del que ens calia comprovar i/o investigar i vam agrupar les preguntes/dubtes en quatre blocs.
A partir d’aquí, ens vam repartir en quatre grups: cada alumne va triar el bloc de preguntes/dubtes que volia investigar.
L’objectiu final era que, després de les investigacions en alguns llibres de la Biblioteca de l’Escola, algun llibre que algun alumne tenia a casa i, sense oblidar Google, arribéssim a conèixer allò que ens havíem proposat i que, entre tots, féssim un treball per a poder exposar i explicar als companys de la nostra Escola i a les famílies.
En el treball en grups ens vam adonar que, tot buscant respostes a les nostres preguntes, trobàvem informacions que no teníem previstes a la nostra llista inicial. Per tant, anàvem engrossint la nostra recerca.
Vam decidir que el treball final seria un POWER POINT on ens gravaríem les explicacions amb algun programa (team viewer o semblant) per ensenyar-lo als companys de l’Escola i, a final de curs, a les famílies.
I ens vam organitzar per posar-nos a treballar:
- cada grup treballa amb ordinadors a classe recopilant la informació en un document WORD.
- mirem si alguns llibres de la biblioteca ens poden servir i busquem a casa si en tenim algun sobre el tema
- potser algun grup podria quedar per trobar-se fora de l’Escola per avançar feina.
- quan tinguem tota la informació escrita, busquem les imatges que ens serviran per explicar la informació recopilada
- cada grup explicarà a la resta la informació i les imatges triades
- entre tots decidirem com fem el PPT.
Paral·lelament, a les hores de Música, amb la Mercè coneixerem la “part musical” del RAP (ritmes, rimes, instruments,…) i inventarem un RAP per poder-lo cantar a la festa de final de curs.