Projecte Vora Ter 2on d’ESO

En aquest projecte, els alumnes de segon havien de treballar a propòsit de la indústria tèxtil relacionada amb el riu Ter.

El producte final havia de ser un “rosco de passaparaula”.

Els alumnes  estaven distribuits amb grups de quatre i cada alumne tenia la seva tasca i el seu rol.

Un membre del grup s’encarregava de buscar totes aquelles paraules relacionades amb el tema. Havien de trobar 3 paraules de cada lletra de l’abecedari. Després havien de trobar la definició d’aquella paraula o bé en el dossier o bé en el diccionari.

Posteriorment un altre alumne escrivia en una tarja de cartolina totes les paraules i definicions des de la “a” fins la “z”. Els demanaven un mínim de tres paraules per lletra.

Els altres dos alumnes s’encarregaven de la confecció del “rosco”. Aquest podia estar fet del material que volguessin com cartró, plàstic…Llavors enganxaven totes les lletres de l’abecedari al rosco i confeccionaven també quelcom( per posar sobre la lletra) que permetés veure si encertaven la paraula o no.

El darrer dia,un cop tots els grups havien  confeccionat el seu “rosco” ens vàrem posar a concursar. Tan sols un grup podia guanyar el joc de passaparaula.

L’experiència és molt satisfactòria ja que els alumnes tenen part de creativitat en l’activitat a l’hora de confeccionar el rosco, a més a més aprenen vocabulari sobre el tema en qüestió i el darrer dia tenen la oportunitat de demostrar quin és el grup que més   ha après sobre la indústria tèxtil i també quin ha confeccionat el rosco més original.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *