Implementació- Escola Aurora

Des del moment que ens vam plantejar el projecte que volíem dur a terme, vàrem tenir en compte que el més important era que havia de ser el projecte dels alumnes. Per aquest motiu les nostres accions varen ser:

  • Primer de tot vàrem fer una assemblea amb tots els alumnes de l’escola per introduir el tema que ens semblava que podia ser interessant de dur a terme. Se’ls va exposar la intenció de redissenyar la revista que fèiem cada curs El Revist@ll, juntament amb totes les escoles de la ZER. En aquesta assemblea es va acordar entre tots que havíem de fer la revista d’una altra manera perquè realment fos una activitat feta pels alumnes, no només una simple col·laboració. Es va acordar també que cada classe amb el seu/va tutor/a en parlaria amb els alumnes per fer una llista d’activitats adequades a l’edat dels alumnes.
  • En aquesta primera assemblea es va decidir entre tots els alumnes que cada escola volia la seva part de la revista diferenciada de les altres escoles. Entre tots i a suggerència dels alumnes de la classe de cicle superior, es va decidir que l’escola Aurora faria la seva part en format diari.
  • Seguidament cada classe va parlar de quina podia ser l’aportació que podia fer a la revista. Es tractava d’escollir també quin tema o quines activitats podien fer els alumnes de cada classe.
  • Vàrem tornar a fer una assemblea general on cada aula va exposar quin tema els agradaria tractar en els seu article. Es va fer una llista a la pissarra de tots els articles que serien necessaris a més a més dels escollits per classe.
  • Els alumnes de cicle superior varen agafar el timó del projecte i ells varen ser els que varen distribuir les tasques que havíem de realitzar cada una de les classes. També varen ser ells els que van distribuir els horaris de realització de les tasques així com de les assemblees que s’havien d’anar realitzant per posar en comú la feina feta.
  • Una vegada va quedar clar quines feines havia de fer cada grup, cada classe va treballar separat de les altres en els seus articles i activitats destinades.
  • Els alumnes de la classe de cicle mitjà i cicle superior, varen treballar en petits grups, on a cada grup hi havia alumnes de 3r fins a 6è, en un treball cooperatiu.
  • Els alumnes d’educació infantil i cicle inicial, varen fer activitats paral·leles relacionades amb el tema de la premsa escrita (diaris), classificació notícies, treball anuncis, entreteniments…
  • Havíem de triar un nom per la revista i per això també vàrem fer una assemblea general per fer votacions. Els alumnes varen fer aportacions de noms pel nostre diari i es van anar votant les opcions fins que va guanyar el més votat L’AURORA BOREAL.
  • Paral·lelament a les activitats de la nostra part de revista, cada tarda cada alumne feia el seu diari personal de com havia anat el dia, de quines activitats havia realitzat i com ho havia fet, per deixar constància de la feina feta. El diari personal de l’alumne ha servit per avaluar-los.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *