METODOLOGIA CICLE SUPERIOR

El Cicle Superior està format per 4 grups (2 grups de 6è i 2 de 5è curs). Per tal d’organitzar els grups de treball vam plantejar una pregunta inicial: Què volem saber dels aliments? Es van fer pluges d’idees a las diferents classes i, a partir d’aquestes, es va elaborar un formulari de Google que permetia als alumnes escollir quin dels temes volia investigar. Es van formar 6 equips de treball d’acord amb el seu centre d’interès.

Dins dels grups es van formar equips de treball cooperatiu de quatre membres. Es va presentar els quatre rols (secretari, coordinador, encarregat de material i portaveu) i entre ells van decidir qui seria l’encarregat de cada un d’ells. També es va presentar “El diari d’aula” com a eina per recollir la informació del que treballàvem cada dia i com organitzàvem el que ens quedava per investigar.

Dins d’aquests grups d’experts es van tornar a realitzar pluges d’idees que van permetre als subgrups especialitzar-se en diferents subtemes.

Per tal d’avaluar el treball cooperatiu vam realitzar una rúbrica amb els alumnes. En aquesta rúbrica puntuàvem d’1 a 4 aspectes relacionats amb el treball dins del grup cooperatiu (participació, respecte, aportacions al treball en grup…). D’aquesta manera vam elaborar una eina que els permetia autoregular-se durant el procés i saber què s’esperava d’ells. A la vegada, ens va permetre reflexionar sobre com havia estat aquesta primera presa de contacte amb el treball cooperatiu un cop acabat el projecte.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *