La primera sessió, prèvia a la visita de l’autora, es va fer un treball en petit grup, en forma de joc, per tal de descobrir qui seria el personatge que els visitaria, quin ofici tenia,… i uns posterior posada en comú.
Es va confeccionar un dossier de poemes per a cada alumne. El treball de cada sessió es porta a terme tenint com a base un dels poemes.
Pràcticament totes les sessions de treball s’han distribuït en quatre parts:
– Lectura d’un poema. Activitat en gran grup.
. Què ens suggereix el títol? De què pot parlar el poema?
. Modelatge de la lectura per part del mestre
. Lectura per part de dos o tres alumnes, en veu alta.
– Comprensió del poema
. Paraules o expressions que no s’entenen
. Explicar-lo amb les pròpies paraules
. Comprovar les hipòtesis sobre el tema del poema
– Activitats per afavorir una lectura teatralitzada
. Uns primers minuts de relaxació: respiracions, massatge per parelles, escoltar música amb els ulls tancats,…
. Activitat principal (*)
– Reflexió i valoració de com ha anat la sessió
(*) Activitats principals de les sessions -vídeo-
– Les sessions 2,3,4,5 i 6 , l’activitat principal té com a finalitat treballar la veu i les posicions corporals:
.recitar versos amb diferents tons de veu: de senyor, de nen ,..
diferents personatges: un avi, un home de negocis, una estrella de música,…
diferents emocions: enfadat, plorant, rient,
diferents velocitats, intensitats
diferents procedències, caminar imaginant diferents sòls
amb la boca oberta, tancada,…
simular caminar sobre fang, sorra, aigua,…
– Les sessions 7,8,9,10,11,12 es destinen al treball específic del poemes:
llegir un vers cada alumne ordenadament, amb desordre, a partir del número de vers que se’ls adjudica,…
Les sessions 13,14 i 15 són de preparació del poema que s’haurà de representar.
Treball en petit grup, on cadascú aporta idees per representar el poema.
Treball en gran grup per tal que els altres companys puguin opinar i fer crítiques constructives dels altres grups.
Sessió final
– Assaig general al teatre de l’escola
– Representació pels alumnes de 3r i per les famílies