I ARA… COM ENS ORGANITZEM?

Després de sentir les ganes d’investigar “Quantes persones treballen a l’escola”, en assemblea, vam estar fent-nos preguntes.

Qui treballa a l’escola? Quins oficis coneixem de l’escola? Què fan en cada ofici? Hi ha algú que creieu que ve a treballar però no sabeu quin ofici fa? Quantes persones hi treballen en total? Com podem saber quants n’hi ha de cada ofici?

Fruit d’aquesta conversa vam decidir quins oficis volíem investigar.

-Cuiners i cuineres, monitors i monitores, l’administrativa, el conserge i mestres.

D’altra banda, en la conversa també ens vam adonar que necessitàvem ajuda per saber quantes persones hi havia de cada ofici i per fer el recompte general.

-Ens podrien ajudar els companys i companyes de 6è. -va dir la Maria-

-Sí, o els nostres padrins de 4t. -va contestar en Jan-

-Potser, li hem de preguntar a la directora, que ella ho sap tot! -va afegir en Gursahib-

Així vam començar a escriure el nostre FULL DE RUTA. Aquesta eina és un full en blanc on anem escrivint els passos pactats que creiem que hem de seguir i el qual anem modificant, segons el camí que ens marca el projecte, mitjançant la reflexió.
Aquest guió ens servirà per no perdre el fil fins arribar a aconseguir el nostre objectiu.

Per tant, cada sessió consta dels següents moments:

-Assemblea: moment d’inici i retrobament  on es treballa a partir de la reflexió i sobretot ens garanteix el treball de l’expressió oral, un dels nostres grans objectius com escola.

L’eina més utilitzada en aquest moment, és la documentació de la sessió anterior. Entenem aquesta documentació com un acompanyament que ens ajuda tant als mestres com als infants a seguir el fil dels nous descobriments i coneixements que van tenint lloc i ens en fem conscients, produint així els canvis i modificacions d’estructures que pretenem. Aquesta reflexió sempre queda oberta esperant ser modificada. El joc i l’intriga afavoreix l’emoció dels infants per avançar en el projecte amb èxit.

-Revisió del full de ruta.

-Desenvolupament de l’activitat.

-Assamblea de cloenda: reflexió i planificació de la següent sessió.  Modificació del full de ruta, si cal.

MAPA CONCEPTUAL: en una paret de la classe decidim posar un paper d’embalar ben gran per anar escrivint tots els oficis que anem descobrint i apuntant el nombre de professionals que hi ha de cada un. Aquesta será una eina sempre visible que ens ajudarà a saber on passem en cada moment.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *